32 °C Athens, GR
13 Αυγούστου 2020

Β Παπαδάκης (ΣΥΡΙΖΑ): Ο δήμαρχος χρησιμοποιεί τους απόρους ως ανθρώπινο ντεκόρ!

Aποκλειστική συνέντευξη του Β Παπαδάκη πρώην επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης Πολιτών που υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ για την Καλλιθέα στο kallitheapress τον Απρίλιο του 2017

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Κύριε Παπαδάκη, έχετε δεχτεί στο Δημοτικό Συμβούλιο πολλές επιθέσεις από συγκεκριμένα πρόσωπα και πολιτικούς χώρους, κάποιες φορές υβριστικές, διατηρώντας την ψυχραιμία και το χιούμορ σας. Πώς το καταφέρνετε αυτό;

Κοιτάξτε, κύριε Μπιζιώτα, ένας πολύ έμπειρος συνάδελφός μου είπε κάποτε πως η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου είναι μια θεατρική παράσταση. Έχω μια μικρή αλλά κρίσιμη διαφωνία σ’ αυτό. Η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έχει στοιχεία θεάτρου, όπως άλλωστε ολόκληρη η ζωή, όμως αλίμονο εάν μετατραπεί σε θεατρική παράσταση, τότε θα έχουμε παθογένεια.
Γιατί τότε νοθεύεται υπόγεια η πραγματικότητα, αποκρύπτονται επιδιώξεις, αποπροσανατολίζεται η συζήτηση, κυριαρχούν οι εντυπώσεις και όχι τα νοήματα, κι εμάς μας ενδιαφέρουν τα νοήματα γιατί αυτά βοηθούν τους ανθρώπους να σκέφτονται.
Δυστυχώς αυτό συμβαίνει σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο της Καλλιθέας. Σχεδόν σε κάθε συνεδρίαση ανεβαίνει με πρωτοβουλία του δημάρχου, μια νέα θεατρική παράσταση. Κι αυτό που με απασχολεί εκείνη τη στιγμή δεν είναι εάν κάποιος με βρίζει αλλά πρωτίστως να καταλάβω τι έργο παίζεται στην αίθουσα και τι θέλει να αποκρύψει. Για να αντιμετωπίσεις όλο αυτό, μόνο αν επιστρατεύσεις το χιούμορ μπορείς να τα καταφέρεις.
Βέβαια υπάρχουν και στιγμές που εκτοξεύονται συκοφαντίες και τότε πρέπει να αγριέψεις ή όταν ακούγονται απειλές να θυμώσεις πολύ. Γιατί σ’ αυτή την περίπτωση, απειλείται η ελευθερία του λόγου μέσα στο δημοτικό συμβούλιο, και καταλαβαίνετε πως αυτό είναι πολύ άγριο, και δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε σε κανένα.

 Μπορείτε να σχολιάσετε την κοινωνική πολιτική της δημοτικής αρχής;

Κατ’ αρχάς δεν υπάρχει ουσιαστική κοινωνική πολιτική στο δήμο. Αυτό που υπάρχει είναι επικοινωνιακή πολιτική με τον μανδύα της κοινωνικής πολιτικής. Ο δήμαρχος δίνει την εντύπωση πως κάνει κοινωνική πολιτική, δεν κάνει πραγματικά. Όλα τα υπόλοιπα είναι παράπλευρες συνέπειες όχι ο κεντρικός στόχος.
Κύριε Μπιζιώτα, μερικά παραδείγματα. Ο δήμαρχος για να επιτύχει αυτό που θέλει στην κοινωνική πολιτική συχνά προσπαθεί να οικειοποιηθεί δημοτικές δομές και να τις κάνει “μαγαζάκια” του για πελατειακούς λόγους. Πέταξε έξω από τα δημοτικά ιατρεία τον σύλλογο εθελοντών αιμοδοτών και εγκατέστησε εκεί την κυρία Πάσχου να οργανώσει την αιμοδοσία για λογαριασμό του δημάρχου. Αντί ο δήμαρχος να συνεχίσει και να ενισχύσει τη συνεργασία του δήμου με τον σύλλογο έφτιαξε αιμοδοσία με παραταξιακό πρόσημο!!!
Στη συνέχεια επιχείρησε να βάλει στα δημοτικά ιατρεία το παραταξιακό του δίκτυο αλληλεγγύης με γιατρούς, οι οποίοι να δέχονται εκεί μόνο (!) μέλη του δικτύου του. Η σθεναρή αντίσταση των δημοτικών υπαλλήλων που υποστήριξαν πως όποιος γιατρός μπαίνει στα δημοτικά ιατρεία είναι υποχρεωμένος να εξυπηρετεί κάθε πολίτη, απέτρεψε την επιδίωξη του δημάρχου να κάνει τα ιατρεία “μαγαζάκι” του.
Στο Θησέα, τη μοναδική δημοτική δομή απεξάρτησης της πόλης, ο δήμαρχος υποχρέωσε μετά απο έντονο ψυχολογικό πόλεμο, τον ψυχίατρο κύριο Κρασανάκη να τα βροντήξει και να φύγει. Έτσι η πόλη έχασε μια πολύ μεγάλη προσωπικότητα στο χώρο της απεξάρτησης, αλλά έτσι άνοιξε κι ο δρόμος για να μετατρέψει ο δήμαρχος τον Θησέα σε “μαγαζάκι” του: σιγά-σιγά να φέρει χορηγούς, εταιρείες, ό,τι φαντάζεστε, αρκεί να μην πληρώνει ο δήμος τον Θησέα.
Στις γιορτές, Χριστούγεννα και Πάσχα, ο δήμος ανέκαθεν έδινε δωροεπιταγές στους άπορους συμπολίτες μας για να αγοράσουν μόνοι τους τρόφιμα από κάποιο σούπερμαρκετ. Αυτό έκανε και ο κ. Κάρναβος τα Χριστούγεννα μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του. Μετά κατέστρωσε τα δικά του σχέδια και επέλεξε τη δημόσια διανομή άθλιων τροφίμων σε απόρους στο κέντρο της πόλης, εξευτελίζοντάς τους. Για να δώσει στην πόλη την εντύπωση πως ο δήμαρχος ενδιαφέρεται για τους φτωχούς, χρησιμοποιεί τους απόρους ως ανθρώπινο ντεκόρ!

 Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που έχει οργανώσει η δημοτική αρχή, όπου και όπως γίνονται, έχουν κάποιο επίπεδο αντίστοιχο της ιστορίας και του μεγέθους αυτής της πόλης;

Κύριε Μπιζιώτα, πιστεύω πως η πολιτιστική πολιτική σ’ ένα δήμο λίγο ή καθόλου έχει να κάνει από το αν η δημοτική αρχή φέρει κάποιες μέτριες, καλές ή καλύτερες παραστάσεις. Για παράδειγμα δεν μπορεί να καθορίζεται η πολιτιστική πολιτική σ’ ένα δήμο από αυτό που συμβαίνει τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο με περιφερόμενες παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών.
Αυτά που καθορίζουν την ουσία της πολιτιστικής πολιτικής ενός δήμου είναι κατ’ αρχάς το επίπεδο της πρωτογενούς πολιτιστικής δραστηριότητας της πόλης δηλ. εαν διαθέτει καλλιτεχνικά εργαστήρια και σχολές ο δήμος, καθώς και η ποιότητα που έχουν. Επιπλέον, μετράει εάν γίνεται δημιουργική διαχείριση από τη δημοτική αρχή των πολιτιστικών χώρων που διαθέτει η πόλη. Τέλος σπουδαίο ρόλο παίζει κατά πόσον έχουν δημιουργηθεί πολιτιστικά τοπόσημα, δηλαδή κάποιο ή κάποια φεστιβάλ τα οποία με την ιδιαιτερότητα και την ποιότητά τους προσδίδουν κύρος στην πόλη, και γίνονται σημείο αναφοράς της.
Και στα τρία ο δήμαρχος έχει πάρει μηδέν. Τα υψηλοτάτου επιπέδου καλλιτεχνικά εργαστήρια προσπάθησε (ευτυχώς ανεπιτυχώς) να τα διαλύσει φέρνοντας κάποιες τυχάρπαστες εταιρίες. Και τις σχολές τον τελευταίο καιρό φαίνεται να τις λοξοκοιτάζει γιατί δεν βγάζουν τα έξοδά τους.
Δεν έχει χαράξει καμμιά πολιτική διαχείρισης των πολιτιστικών χώρων της πόλης και το μυαλό του είναι πώς θα τους νοικιάσει κάποια χρονικά διαστήματα σε κανέναν ατζέντη για να κάνει εκείνος “παιχνίδι”.
Τέλος σε ό,τι αφορά τα φεστιβάλ, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί αυτό που έκανε πέρισυ ο δήμαρχος με μια εταιρεία και ελπίζουμε πως δεν θα το επαναλάβει, αφού λίγοι το πήραν είδηση και κανείς δεν το θυμάται σήμερα.
Αυτό που έκανε ο δήμαρχος για τον πολιτισμό, μέσα στα 2,5 χρόνια είναι να γεμίσει την πόλη με εκατοντάδες εκδηλώσεις χωρίς καμμιά συνοχή, χαμηλής ποιότητας, παντελώς αδιάφορες, καθόλου αξιομνημόνευτες, ένας απόλυτος πληθωρισμός εικόνων, ήχων, πληροφοριών όπου συχνά πάνω στη σκηνή ήταν περισσότεροι άνθρωποι από τους θεατές.
Έτσι πίστευε ο δήμαρχος πως επικοινωνιακά θα κέρδιζε τις εντυπώσεις “θάβοντας” στο πλήθος των εκδηλώσεων την απόλυτη απουσία της δικής του πολιτιστικής πολιτικής.

 Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για την καθαριότητα. Πολλοί κάδοι είναι κατεστραμένοι, τα αυτοκίνητα του Δήμου υπολειτουργούν και τα εγκαταλελειμένα αυτοκίνητα, μηχανάκια και υλικά δεν απομακρύνονται σε εύλογο διάστημα. Πιστεύετε πως υπάρχει λύση;

Ο δήμαρχος και στην καθαριότητα, εφαρμόζει πολιτική λιτότητας. Παρόλο που είναι υποχρεωμένος να δαπανήσει τα τέλη καθαριότητας για την καθαριότητα (αφού είναι ανταποδοτικά τέλη), εκείνος μ’ αυτά αυξάνει τα κεντρικά πλεονάσματά του.
Όχι βέβαια πως μ’ αυτά τα χρήματα θα λυνόταν το ζήτημα, όμως τα πράγματα θα ήταν καλύτερα. Αυτό πάντως που πραγματικά αντιμετωπίζει ριζοσπαστικά το ζήτημα της καθαριότητας στην πόλη, είναι το νέο σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής με την ανακύκλωση και τη διαλογή στην πηγή. Ο δήμος συμμετέχει σ’ αυτό, εδώ και 2 χρόνια, όμως ο δήμαρχος φροντίζει να το κρατάει σε χαμηλό επίπεδο δημοσιότητας. Παρόλο που η περιφέρεια κάνει ό,τι πρέπει από τη δική της μεριά, ταχύτατα μάλιστα, ο δήμαρχος απλώς ακολουθεί, χωρίς ν’ ανοίγει επιτακτικά το ζήτημα σε ολόκληρη την πόλη. Ο δήμαρχος δεν είναι βέβαιος πολιτικοϊδεολογικά για την ανάγκη αυτού του σχεδίου αφού ουσιαστικά βγάζει τις ιδιωτικες εταιρείες εντελώς έξω απο τη διαδικασία καθαριότητας, και παράλληλα δεν θέλει να χάσει ή μοιραστεί με άλλους το πολιτικό όφελος από την εφαρμογή του.
Κύριε Μπιζιώτα, το σχέδιο της περιφέρειας είναι η πιο σημαντική μεταρρύθμιση που γίνεται στην τοπική αυτοδιοίκηση από καταβολής της. Όμως εμπεριέχει ως προϋπόθεση ένα πολύ δύσκολο έργο: την ανατροπή μιας λάθος συνείδησης των συμπολιτών μας για την καθαριότητα, που δεκαετίες ολόκληρες οικοδομήθηκε στην πόλη μας. Ο δήμαρχος, για τους λόγους που είπαμε, δέν παίρνει πρωτοβουλίες, δεν εμπλέκει τις άλλες παρατάξεις, ως όφειλε, δεν κάνει την πόλη άνω-κάτω στο πλαίσιο μιας επανεκπαίδευσης του κόσμου σ’ αυτό το ζήτημα. Δυσοίωνη είναι και η μετάθεση του αντιδημάρχου καθαριότητας σε άλλη θέση, του μόνου αντιδημάρχου που έχει δείξει ποιότητα στη δουλειά του και παράλληλα έχει πλήρως εμπεδώσει τη σημασία, τις δυσκολίες και το μέγεθος του σχεδίου της περιφέρειας.

Μέσα σ’ αυτή την οικονομική κρίση που ζούμε, τι έχει κάνει η δημοτική αρχή για να στηρίξει την αγορά της Καλλιθέας;

Τίποτα ουσιαστικό δεν έχει κάνει ο δήμαρχος. Μόνο δημόσιες σχέσεις κάνει και το ετήσιο επικοινωνιακό τρικ με την επωνυμία “I love our local Market”. Μια γιορτούλα για να μοιράσει “χάντρες και καθρεφτάκια” στην τοπική αγορά ώστε να δείξει το “αμέριστο” ενδιαφέρον του για το παρόν και το μέλλον της. Μεγάλη υποκρισία. Από την αρχή της θητείας του, ο δήμαρχος θα μπορούσε να είχε κάνει ένα σχέδιο ώστε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που φεύγουν από την πόλη για προμήθειες ή υπηρεσίες, να πέφτουν στην τοπική αγορά. Γιατί δεν το έκανε; Γιατί προφανώς το δημοτικό χρήμα το προορίζει για άλλους σκοπούς, για άλλες επιδιώξεις, για άλλο κόσμο. Για την τοπική αγορά της Καλλιθέας, μόνο “χάντρες και καθρεφτάκια”.

 Πολλές δημοτικές υπηρεσίες που στο παρελθόν προσφέρονταν από δημοτικούς υπαλλήλους, σήμερα έχουν εκχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες. Πώς το σχολιάζετε αυτό;

 Η δημοτική αρχή αποκρύπτει στοιχεία για τις προσλήψεις και τις προμήθειες. Πώς το σχολιάζετε;

Κύριε Μπιζιώτα, όταν το πολιτικό όραμα του δημάρχου είναι κρυφό, μοιραία στην πολιτική του θα κυριαρχεί η αδιαφάνεια. Οπότε μη σας κάνει εντύπωση που ο οργανισμός “Γιάννης Γάλλος”, για παράδειγμα, δε δίνει στοιχεία στην αντιπολίτευση για ένα διαγωνισμό με το κωμικό επιχείρημα πως οι δημοτικοί σύμβουλοι που τα ζητούν δεν έχουν έννομο συμφέρον! Ο έλεγχος των πράξεων της διοίκησης, σύμφωνα με τον οργανισμό, δεν είναι έννομο (πολιτικό) συμφέρον της αντιπολίτευσης!!! Αυτό είναι ένα μικρό έγκλημα κατά της δημοκρατίας από τον “Γιάννης Γάλλος”. Φυσικά δεν θα τα αφήσουμε έτσι όλα αυτά.

 Κύριε Παπαδάκη, για τη ναυταθλητική μαρίνα έχετε πάρει θέση που είναι σύμφωνη με το νομικό καθεστώς που τη θεωρεί ναυταθλητικό πόλο και απαγορεύει εμπορικές και επαγγελματικές χρήσεις στο χώρο. Ποιά είναι η θέση σας για τον ελλιμενισμό ημερόπλοιου στην εξωτερική πλευρά της μαρίνας; Πολλοί θεωρούν πως η Περιφέρεια Αττικής θα έπρεπε να παίξει πιο ενεργητικό ρόλο στη μαρίνα, πόσο μάλλον όταν επιβαρύνεται το περιβάλλον. Εσείς τι πιστεύετε γι’ αυτό;

Κατ’ αρχάς το σίγουρο είναι πως ο δήμαρχος έχει μια προβληματική σχέση με τη νομιμότητα στη μαρίνα. Η αρπακτική του διάθεση να μαζεύει χρήμα απ’ όπου μπορεί για ν’ αυξήσει τα πλεονάσματά του (και όχι βέβαια για να κάνει κοινωνική πολιτική) και η πρόθεσή του να στριμώξει τον ναυταθλητισμό ώστε σιγά-σιγά η μαρίνα να μετατραπεί, στην πράξη, σε τουριστική, τον οδήγησαν να βάλει τέλη ελλιμενισμού στα ναυταθλητικά σκάφη. Ο μόνος δήμος από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο, που εισπράττει τέλη ελλιμενισμού από τον ναυταθλητισμό, είναι ο δήμος της Καλλιθέας!!!
Όμως, κύριε Μπιζιώτα, ο Δήμαρχος αυθαίρετα εξαίρεσε από τα τέλη τα σκάφη της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, κατά παράβαση του Ιδιωτικού Συμφωνητικού Παραχώρησης από τα Ολυμπιακά Ακίνητα, που λέει πως όλα τα σκάφη της μαρίνας (της Ομοσπονδίας και τα ναυταθλητικά) πρέπει να ελλιμενίζονται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις (αρθρο 2.2). Δηλαδή, ή όλα ατελώς ή όλα με τέλη. Γιατί το κάνει αυτό ο δήμαρχος; Τι να σας πω, ρωτήστε τον πρόεδρο του “Γιάννης Γάλλος” ή την … κυρία Ντόρα Μπακογιάννη. Αυτοί ξέρουν σίγουρα.

 Στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση η παράταξή σας κατέβηκε μόνη της. Τι σκέφτεστε για τις προσεχείς δημοτικές εκλογές; Έχετε αλλάξει αντίληψη;

Εντελώς! Στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, στην παράταξή μας υπήρχε μια άλλη κατάσταση από τη σημερινή. Υπήρχαν εντελώς διαφορετικοί συσχετισμοί δυνάμεων και δεν μπορούσε να γίνει τίποτα στο επίπεδο των συμμαχιών χωρίς να κινδυνεύσει η ενότητα της παράταξης.
Σήμερα τα πράγματα είναι αλλιώς, γι’ αυτό εδώ κι ένα χρόνο έχουμε ξεκινήσει με τις κεντροαριστερές παρατάξεις στο δήμο μια σειρά επαφών και συνεργασιών σε συγκεκριμένα πολιτικά ζητήματα που απασχολούν την πόλη. Επιδίωξή μας είναι η πολιτική αλληλογνωριμία στην πράξη. Το κλειδί της επιτυχίας σ’ αυτή τη διαδικασία είναι η οικοδόμηση αμοιβαίας εμπιστοσύνης: ό,τι λέμε να είναι αυτό και μόνο αυτό, και να μην κρύβει τίποτα άλλο από πίσω. Ο δήμαρχος κάνει ότι μπορεί για να φέρει τον ένα απέναντι στον άλλο και να σπείρει τη διχόνοια. Επιστρατεύει ψέμματα, συκοφαντίες, κολακείες, κάλπικες υποσχέσεις και συμβουλές, και προσπαθεί να εκμεταλλευτεί αδυναμίες και λάθη μας. Ξέρει πολύ καλά πως μόνο από κάτι τέτοιες συσπειρώσεις χάνει το δήμο.
Γι’ αυτό παράλληλα ο δήμαρχος προσπαθεί να φτιάξει τη δική του συσπείρωση μαζεύοντας ό,τι μπορεί από δεξιά κι αριστερά για να διασωθεί ακολουθώντας το παλιό κινέζικο δόγμα: “Μαύρος γάτος, άσπρος γάτος, αρκεί να πιάνει ποντίκια”.
Κύριε Μπιζιώτα, θα φάμε ξύλο από την κοινωνία εάν δεν καταφέρουμε να προχωρήσουμε όλοι μαζί. Κανείς μας δεν θα μπορεί να δώσει πειστικές εξηγήσεις στους συμπολίτες μας γιατί επιτρέψαμε να παραμείνει ο κ. Κάρναβος δήμαρχος με όλες τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει αυτό για την πόλη μας.

Related articles

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Πρόσκληση για Διαλόγους – Κινέζικη Πρωτοχρονιά

Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) σας προσκαλεί στην πρώτη εκδήλωση της μηνιαίας σειράς ΔΙΑΛΟΓΟΙ για το 2019, αφιερωμένη στην Κινέζικη Πρωτοχρονιά. Την ημέρα της δεύτερης νέας σελήνης μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο, το κόκκινο κυριαρχεί και το έτος του Σκύλου αναμένεται να διαδεχθεί η χρονιά του Χοίρου. Οι ΔΙΑΛΟΓΟΙ συναντούν την Κίνα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ξορκίζουν την κακοτοπιά, και, μακριά […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *