16 °C Athens, GR
25 Μαΐου 2020

Αντεπίθεση των Ναυτικών Ομίλων κατά του απερχόμενου Δημάρχου Καλλιθέας

Με μία ανοικτή επιστολή οι Ναυτικοί Ομίλοι βάλουν κατά του απερχόμενου Δημάρχου Καλλιθέας. Προηγήθηκε πόρισμα κόλαφος για ΟΠΑΑ από πραγματογνώμονα το οποίο τεκμηριώνει την άθλια κατάσταση που επικρατεί. Ασυντήρητη η Μαρίνα, κίνδυνος για τους χρήστες. Στο ίδιο μήκος κύματος σύμφωνα με πληροφορίες μας  κινείται και η Εθνική Ιστιοπλοική Ομοσπονδία.

Διαβάστε την επιστολή:

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΗ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΑΛΗΘΕΙΕΣ – ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟ ΔΗΜΑΡΧΟ κ. ΚΑΡΝΑΒΟ

ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΛΛΟΣ» κ. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

 

Εδώ και χρόνια οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι της Καλλιθέας, νομίμως εγκατεστημένοι στη Ναυταθλητική Μαρίνα, αντιμετωπίζουμε σειρά σοβαρών προβλημάτων στη λειτουργία μας λόγω ενεργειών και παραλείψεων του Δήμου Καλλιθέας και του φορέα διαχείρισης της Μαρίνας ΝΠΔΔ ΟΠΑΑ «Γιάννης Γάλλος».

Ως αποκορύφωμα, το τελευταίο διάστημα βιώσαμε μία ωμή και προκλητική φραστική, δημοσιογραφική και δικαστική επίθεση από τον κ. Κάρναβο και τον κ. Ευσταθίου, με στόχο προφανώς προεκλογικά οφέλη, αλλά ενδεχομένως και την υποβάθμιση της λειτουργίας μας ή και την εξόντωσή μας.

Επειδή πραγματικά το ποτήρι έχει ξεχειλίσει και κατηγορούμαστε εμείς και τα μέλη μας άδικα, είμαστε  αναγκασμένοι να αντιδράσουμε, υπερασπιζόμενοι την ιστορία, τις αγωνιστικές μας διακρίσεις, την αθλητική λειτουργία μας, τα μέλη και τους αθλητές μας, αλλά κυρίως το Ναυταθλητισμό και το Ναυταθλητικό χαρακτήρα της Μαρίνας, προς όφελος των αθλητών και της νεολαίας.

Για το σκοπό αυτό, προκειμένου επιτέλους να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, παραθέτουμε συνοπτικά το ιστορικό της Ναυταθλητικής Μαρίνας και απαντούμε με αδιάσειστα στοιχεία στις άδικες και ατιμωτικές κατηγορίες του κ. Κάρναβου και του κ. Ευσταθίου.

 

Ι. ΑΛΗΘΕΙΕΣ – Ιστορικό της Νέας Ναυταθλητικής Μαρίνα Καλλιθέας

  1. Οι Ναυτικοί Όμιλοι ΝΟΤΚ (έτος ιδρύσεως 1958) ΣΕΑΝΑΤΚ (έτος ιδρύσεως 1982), και ΙΟΠ-ΔΕΗ (έτος ιδρύσεως 1982)  ήταν εγκατεστημένοι στο παλιό Λιμάνι Τζιτζιφιών Καλλιθέας εδώ και πάνω από 40 χρόνια. Διέθετε ο καθένας ιδιόκτητες εγκαταστάσεις πολλών τ.μ. (γραφεία, αίθουσες θεωρίας, αποθήκες υλικού, εντευκτήρια και προβλήτες για τα ναυταθλητικά τους σκάφη), οι οποίες κατασκευάστηκαν αποκλειστικά με ίδια μέσα, συνεισφορές και προσωπική εργασία των μελών τους.
  2. Το 2002, προκειμένου να κατασκευαστεί η Νέα Ναυταθλητική Μαρίνα, ζητήθηκε από τους εγκατεστημένους Ναυτικούς Ομίλους να μετακινηθούν στο λιμένα του ΣΕΦ. Παράλληλα υπογράφηκε μνημόνιο αποφάσεων μεταξύ του Υπ. Πολιτισμού και των Ομίλων που προέβλεπε την επαναφορά τους στη Νέα Ναυταθλητική Μαρίνα, αμέσως μετά την λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.  Παρόμοια εντολή μεθορμίσεως από το ΣΕΦ έλαβε και ο Όμιλος ΝΑΟΕΦ.
  3. Με το Π.Δ. 22/2002 εγκρίθηκε το Ειδικό Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (Ε.Σ.Ο.ΑΠ) της περιοχής των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων Φαληρικού Όρμου, σύμφωνα με το οποίο στη Ζώνη Β1 προβλέφθηκε για μεταολυμπιακή χρήση η λειτουργία Εθνικού Ναυταθλητικού Κέντρου και η χωροθέτηση των εγκαταστάσεων των ναυταθλητικών Ομίλων, των Ναυτοπροσκόπων και των αλιέων που ήταν εγκατεστημένοι στην περιοχή.
  4. Στις 26/7/2006,  τα Ολυμπιακά Ακίνητα παραχώρησαν με σύμβαση 30 ετών τη χρήση της Ναυταθλητικής Μαρίνας στην Ελληνική Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία (ΕΙΟ), με ρητή υποχρέωση,  μεταξύ των άλλων, να χωροθετήσει τους εγκατεστημένους Ναυταθλητικούς Ομίλους χώρους στη Ζώνη Β1.  Η ΕΙΟ ανταποκρινόμενη σε αυτή της την υποχρέωση, τον Οκτώβριο του  2006 με την απόφαση του ΔΣ της παραχώρησε στους προϋπάρχοντες ομίλους, χώρους ελλιμενισμού σκαφών, γραφείων, τολ και μέρος της γλίστρας προετοιμασίας σκαφών και αθλητών, τις οποίες και διατηρούμε έως σήμερα.
  5. Στις 7.4.2009 λύθηκε η προαναφερόμενη σύμβαση παραχώρησης, και υπεγράφη νέα με την ΕΙΟ που της δίνει την χρήση σε τμήμα των εγκαταστάσεων της Μαρίνας και επίσης την ίδια ημέρα υπεγράφη σύμβαση παραχώρησης της χρήσης της υπόλοιπης Μαρίνας και των υπολοίπων σημείων της ζώνης Β1 και Α2 με το Δήμο Καλλιθέας για χρονικό διάστημα 30 ετών.
  6. Ο Δήμος Καλλιθέας ανέλαβε ρητή υποχρέωση να χρησιμοποιεί τη Μαρίνα για τη λειτουργία Ναυταθλητικού Κέντρου και συναφών δραστηριοτήτων και να παραχωρήσει χώρους ελλιμενισμού και χερσαίων εγκαταστάσεων στους Ναυταθλητικούς Ομίλους που ήταν ήδη εγκατεστημένοι στην περιοχή.
  7. Επίσης ο Δήμος ανέλαβε τη ρητή υποχρέωση μεταξύ άλλων,

α) να συστήσει φορέα διαχείρισης, β) «να συντάξει Ειδικό Κανονισμό Λειτουργίας στον οποίο θα προσδιορίζονται οι ειδικότεροι όροι λειτουργίας και χρήσης του Εθνικού Ναυταθλητικού Κέντρου και ο οποίος θα ελάμβανε έγκριση των Ολυμπιακών Ακινήτων πριν υποβληθεί για έγκριση στους αρμόδιους φορείς. Σημειώνεται ότι στον ως άνω κανονισμό θα προσδιορίζονταν και οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις  των θέσεων ελλιμενισμού καθώς και το τιμολόγιο ελλιμενισμού, γ) να συντάξει πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής και δ) να μεριμνήσει, μεταξύ των άλλων, για την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας για τη Μαρίνα.

  1. Το 2016 διενεργήθηκε έλεγχος  από το Σώμα Ελεγκτών Δημοσίας Διοίκησης, στο φορέα διαχείρισης της Ναυταθλητικής Μαρίνας ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος». Στο Πόρισμα της Έκθεσης Επιθεώρησης και Ελέγχου 197/Α/16 του Ιουλίου 2016, επισημαίνονται παραλείψεις και καθυστερήσεις του Δήμου Καλλιθέας και του διαχειριστή της Ναυταθλητικής Μαρίνας «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος», στην εκπλήρωση βασικών συμβατικών υποχρεώσεών τους, με σημαντικότερες τη μη έγκριση του Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας της Μαρίνας και των τιμολογίων ελλιμενισμού, τη μη χωροθέτηση των Ναυταθλητικών Ομίλων, τη μη εγκατάσταση μετρητών ηλεκτρικού ρεύματος και νερού και τη μη υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφάλειας στις αρμόδιες υπηρεσίες προς έγκριση.
  2. Συνεπώς, όπως βεβαιώνεται επισήμως από την Έκθεση Ελέγχου των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, μέχρι το τέλος του 2016 η Ναυταθλητική Μαρίνα, λόγω παραλείψεων του Δήμου Καλλιθέας και του ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος»,  δεν είχε εγκεκριμένο Ειδικό Κανονισμό Λειτουργίας, ούτε εγκεκριμένο τιμολόγιο ελλιμενισμού, ούτε πιστοποιητικό πυρασφάλειας, ούτε ακόμα και πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής από τα Ολυμπιακά Ακίνητα (!).
  3. Τον Ιανουάριο 2017 εγκρίνεται ο Ειδικός Κανονισμός Λειτουργίας της Ναυταθλητικής Μαρίνας Καλλιθέας (Π.Δ. 633/2017, ΦΕΚ 201/31.1.2017) και επικυρώνεται το τιμολόγιο ελλιμενισμού. Αμέσως οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι, παρά τις αντιρρήσεις τους σε βασικά σημεία του Κανονισμού, καλούν τα μέλη τους να συνάψουν συμβάσεις με το Δήμο, όπως και έγινε και έκτοτε όλα τα μέλη των Ομίλων που διαθέτουν σκάφος το οποίο ελλιμενίζεται στη Ναυταθλητική Μαρίνα, πληρώνουν κανονικά τέλη ελλιμενισμού.
  4. Στον Ειδικό Κανονισμό προβλέπονται θέσεις ελλιμενισμού για τους Ναυταθλητικούς Ομίλους έστω και μειωμένες (ΝΟΤΚ: 108, ΣΕΑΝΑΤΚ: 49, ΙΟΠ-ΔΕΗ: 5), σε συγκεκριμένες προβλήτες και επίσης ένας αριθμός τουριστικών σκαφών αναψυχής μήκους από 7 – 60 μέτρων.  Αμέσως μετά ελλιμενίστηκε στη Μαρίνα ολόκληρο πλοίο που εκτελεί τουριστικούς πλόες μήκους άνω των 60 μέτρων. Το Νοέμβριο 2017 το ΔΣ του ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος» τροποποίησε τον Κανονισμό, επιτρέποντας τον ελλιμενισμό σκαφών έως και 80 μέτρων, ουσιαστικά φωτογραφίζοντας τον ελλιμενισμό του συγκεκιμένου πλοίου αναψυχής.
  5. Ο Δήμος Καλλιθέας και ο φορέας διαχείρισης «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος» έως και σήμερα δεν επικύρωσαν την εδώ και 15 έτη νόμιμη εγκατάσταση των Ναυταθλητικών Ομίλων στους χερσαίους χώρους του κτηρίου Β120, όπου διαθέτουμε τους εντελώς απαραίτητους για την εύρυθμη λειτουργία μας χώρους γραφείων, σεμιναρίων, θεωρίας και εντευκτηρίου μελών.
  6. Παρά το γεγονός ότι τα μέλη των Ναυταθλητικών Όμιλων εκπληρώνουν απολύτως όλες τις υποχρεώσεις τους από τη στιγμή της έγκρισης και νομιμοποίησης του Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας της Μαρίνας και των τιμολογίων ελλιμενισμού, ο Πρόεδρος  του ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος» κατέθεσε τον Απρίλιο 2019, λίγες μέρες πριν τις Δημοτικές Εκλογές, αγωγές κατά μελών μας όπως επισήμως δήλωσε, αγνώστων ακόμα σε εμάς.

 

ΙΙ. ΜΥΘΟΙ – Απαντήσεις με στοιχεία στις κατηγορίες του Δημάρχου Καλλιθέας κ. Κάρναβου και του Προέδρου του ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος» κ. Ευσταθίου

Τόσο ο κ. Κάρναβος όσο και ο κ. Ευσταθίου, εδώ και μέρες μέσω επίσημων δηλώσεών τους κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22.4.2019, αλλά και μέσω δημοσιευμάτων σε προσφιλές σε αυτούς δημοσιογραφικό μέσο, προβαίνουν σε δηλώσεις, εκφράσεις και υπονοούμενα καταφρονητικά και ατιμωτικά, που προσβάλλουν την τιμή, υπόληψη και ιστορία των Ναυταθλητικών Ομίλων της Καλλιθέας, διαβάλλουν την εικόνα μας έναντι των δημοτών, υποβαθμίζουν το έργο μας και ακόμα εμμέσως υπονομεύουν τον καθημερινό μας αγώνα για ανάπτυξη και διάδοση του Ναυταθλητισμού, θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία μας και τις σημαντικότατες αθλητικές και αγωνιστικές μας δραστηριότητες.

Συγκεκριμένα οι κ.κ. Κάρναβος και Ευσταθίου παρουσίασαν τους Ναυταθλητικούς Ομίλους με όρους και χαρακτηρισμούς μαφίας, μίλησαν για «ομερτά» που πρέπει να σπάσει, μας κατηγόρησαν ότι δεν προσφέραμε καμιά υπηρεσία στο Δήμο για των εντοπισμό των «σκαφάτων» αυθαίρετα ελλιμενισμένων, δεν δώσαμε στοιχεία στο Δήμο Καλλιθέας για τα μέλη μας, και ουσιαστικά ευθυνόμαστε για την αδυναμία είσπραξης τελών ελλιμενισμού επί σειρά ετών με συνέπεια την οικονομική ζημία του Δήμου, και για την μη είσπραξη χρεώσεων για χρήση ηλεκτρισμού και νερού.

Σε αυτές τις δηλώσεις και τις προσπάθειες υπονόμευσής μας απαντούμε υπεύθυνα και με βάση επίσημα στοιχεία για την αγωνιστική μας δραστηριότητα, τους Νόμους και τις σχετικές διατάξεις, και τα πορίσματα της Έκθεσης των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, και παράλληλα καλούμε τον κ. Κάρναβο και τον κ. Ευσταθίου να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα και απορίες για την πλήρη ενημέρωση των δημοτών της Καλλιθέας.

 

  1. Δραστηριότητα και επιδόσεις Ναυταθλητικών Ομίλων:

Οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι ΝΟΤΚ, ΣΕΑΝΑΤΚ, ΝΑΟΕΦ και ΙΟΠ-ΔΕΗ είμαστε αναγνωρισμένα μη κερδοσκοπικά σωματεία, εδώ και πολλές δεκαετίες γνήσιοι φορείς καθαρά ερασιτεχνικού Ναυταθλητισμού (Ιστιοπλοϊας κυρίως, αλλά και Κωπηλασίας), με ιδιαίτερα σημαντική συνεισφορά σε όλες τις διαστάσεις του Ναυταθλητισμού και συγκεκριμένα:

α. Μαζικός Αθλητισμός: Εδώ και δεκαετίες, κυριολεκτικά χιλιάδες παιδιά και αθλητές στελέχωσαν τα αθλητικά μας τμήματα, σε πλήθος κατηγοριών σκαφών, ήρθαν σε επαφή με το υγρό στοιχείο και τους θαλάσσιους στίβους.

Ερώτημα:

– Γιατί κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, ο Δήμος και ο «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος» είναι απόντες από τα προγράμματα άθλησης στην Ιστιοπλοϊα?

β. Πρωταθλητισμός:  Καταξιωμένοι πρωταθλητές των Ναυταθλητικών Ομίλων της Καλλιθέας, κατέκτησαν Χρυσά Ολυμπιακά Μετάλλια, Παγκόσμια Πρωταθλήματα, Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα και Κύπελλα, και αμέτρητες Πανελλήνιες Νίκες.

Ερώτημα: 

  • Ποιό άλλο άθλημα ή Σύλλογοι της Καλλιθέας έχει πετύχει τόσο σημαντικές διακρίσεις στο ανώτατο αγωνιστικά διεθνές επίπεδο?
  • Δεν αξίζουν αυτές οι κορυφαίες διεθνείς επιτυχίες έστω και τον ελάχιστο σεβασμό για τις δραστηριότητες και τον καθημερινό αγώνα που δίνουμε οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι?

γ. Ανοικτή Θάλασσα:   Οι εγκατεστημένοι στη Μαρίνα Καλλιθέας Ναυταθλητικοί Όμιλοι σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, διαθέτουμε εδώ και πολλά χρόνια το μεγαλύτερο στόλο Ναυταθλητικών σκαφών Ανοικτής Θαλάσσης στην Ελλάδα, κατέχοντας, ως Όμιλοι, την 1η, 2η και 3η θέση στην Ελλάδα στη σχετική κατάταξη δύναμης σκαφών ανά Όμιλο.

Σημειώνουμε ενδεικτικά για το 2018, ότι τα ναυταθλητικά μας σκάφη ανοικτής θαλάσσης, με χιλιάδες αθλητές συνολικά ως πληρώματα, τερμάτισαν επιτυχώς σε 840 επίσημες ιστιοδρομίες, διανύοντας 20.000 δύσκολα και επίπονα ναυτικά μίλια, δηλαδή τη μισή περίμετρο της γης!

Ερώτημα:

– Αυτοί είναι, κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, κατά τη γνώμη σας οι περιβόητοι «σκαφάτοι» και τα τουριστικά cruiser, που υπαινίσσεστε ότι ήταν μέλη μας και έφευγαν νύχτα από τη Μαρίνα?

 δ. Διοργάνωση Αγώνων: Διοργανώνουμε ετησίως πλήθος επίσημων αγώνων, πανελλήνιων και διεθνών πρωταθλημάτων τόσο στην ιστιοπλοϊα τριγώνου όσο και στην ιστιοπλοϊα Ανοικτής Θάλασσας, προάγοντας το άθλημα αλλά και προβάλλοντας την Καλλιθέα, συνεισφέροντας μέσω των αθλητών και επισκεπτών στο τζίρο των επαγγελματιών της περιοχής από στον αθλητικό τουρισμό.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα συνδράμουμε με όλες μας τις δυνάμεις, αναστέλλοντας ακόμα και τις προπονήσεις μας, στη διοργάνωση του Πανευρωπαϊκού open   πρωταθλήματος Finn 2019, ενός από τα μεγαλύτερα ιστιοπλοϊκά γεγονότα της χρονιάς, στο οποίο θα κριθούν 4 θέσεις για την Ολυμπιάδα του Τόκυο.  Η συνεισφορά μας αναγνωρίστηκε επίσημα από την ΕΙΟ στη Συνέντευξη Τύπου, παρουσία της ηγεσίας του ελληνικού αθλητισμού.

Ερώτημα:

– Ποια είναι η δική σας συνεσφορά, κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, στο πρωτάθλημα αυτό? Εάν είσασταν στη συνέντευξη τύπου του πρωταθλήματος παρουσία του υφυπουργού αθλητισμού κ. Βασιλειάδη και του προέδρου της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής κ. Καπράλου, θα ακούγατε τα σχόλια για την ουσιαστική απουσία και την πενιχρή υποστήριξη στην κορυφαία αυτή διεθνή ιστιοπλοϊκή διοργάνωση, σχόλια ντροπιαστικά για το Δήμο μας.

δ. Κοινωνική συνεισφορά:  Επανειλημμένα αναλάβαμε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα και ενίσχυσης κοινωνικών ομάδων (αιμοδοσίες, άθληση παιδιών από ιδρύματα, ενίσχυση παιδικών Χωριών SOS, συλλογή ειδών για πυροπαθείς κλπ).

ε. Οικονομική συνεισφορά: Οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι απασχολούμε με συμβάσεις απασχόλησης πολυάριθμο προσωπικό και προπονητές, και καταβάλλουμε στο δημόσιο μισθούς, ασφαλιστικές εισφορές, ΦΠΑ και λοιπούς φόρους συνολικά δεκάδων χιλιάδων ευρώ.

 

  1. Πόροι Ναυταθλητικών Ομίλων: 

Για την αναγκαία υποστήριξη της δραστηριότητάς μας και την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας μας, απόκτησης και συντήρησης εξοπλισμού, στηριζόμαστε σχεδόν αποκλειστικά στις συνδρομές των αθλητών και των μελών μας, είτε χωρίς είτε με σκάφος, και σε ορισμένα έκτακτα έσοδα από τις δράσεις μας, χωρίς ουσιαστικά να εισπράττουμε τακτικές επιχορηγήσεις ή άλλες ενισχύσεις τόσο από το Δήμο ή από τη ΓΓΑ. Μάλιστα, αναγκαστήκαμε εκ των πραγμάτων να ζητήσουμε συνδρομές  από τους αθλητές μας, καθώς μέχρι πριν λίγα χρόνια η άθληση σ’εμάς ήταν εντελώς δωρεάν.  Επισημάναμε επανειλημμένως εγγράφως ότι οποιαδήποτε σχετική επιβάρυνση των μελών μας, αφαιρεί παράλληλα τη δυνατότητα εξεύρεσης των αναγκαίων πόρων για τη λειτουργία μας.

Ερώτημα:

  • Είναι αλήθεια κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, ότι ο Δήμος Καλλιθέας διαθέτει κονδύλια και επιδοτεί άμεσα η έμμεσα τη λειτουργία αθλητικών σωματείων ή και τη συντήρηση εγκαταστάσεων του Δήμου που χρησιμοποιούνται σε άλλα αθλήματα?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι η ενίσχυση που χορηγήσατε τα τελευταία 5 έτη της θητείας σας στους εγκατεστημένους στη Μαρίνα Ναυταθλητικούς Ομίλους είναι ελάχιστη?
  1. Παροχή στοιχείων μελών και σκαφών μας

Οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι ανταποκρίθηκαν από την πρώτη στιγμή και κάθε φορά στα έγγραφα αιτήματα παροχής στοιχείων των σκαφών και μελών τους, τόσο από την ΕΙΟ (επιστολή 832/18.5.2007) όσο και από το Δήμο Καλλιθέας  ΝΠΔΔ «Για τον Αθλητισμό και τα Σπόρ» (επιστολή 1665/17.7.2009), αλλά και αργότερα το 2012 και το 2016 από τον Αθλητικό Οργανισμό του Δήμου Καλλιθέας και το ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος». Σε όλες τις περιπτώσεις διαθέσαμε καταστάσεις με πλήρη στοιχεία μελών και σκαφών μας, και έχουμε στη διάθεσή μας τα αποδεικτικά αποστολής, όπως άλλωστε επιβεβαιώνεται με τον πιο επίσημο τρόπο στην Έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης του 2016.

Ερώτημα:

  • Είναι αλήθεια ή όχι κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, ότι στη σελ. 32 της Έκθεσης των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης αναφέρεται επί λέξει ότι «…στο προαναφερόμενο έγγραφο (σ.σ. αρ. πρωτ. 5841/11.11.2015 έγγραφο του ΝΠΔΔ «ΟΠΑΑ Γιάννης Γάλλος») περιγράφεται η αποτύπωση των λειτουργιών/χρηστών σύμφωνα με τα στοιχεία που χορήγησαν στο φορέα διαχείρισης οι εγκατεστημένοι στο χώρο ναυταθλητικοί όμιλοι και σωματεία»?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι στην Έκθεση σε σχετικό πίνακα αναφέρονται και οι αρ. πρωτοκόλλου των σχετικών εγγράφων που σας απέστειλαν οι Ναυταθλητικό Όμιλοι και τα σωματεία?
  • Γιατί λοιπόν ενώ γνωρίζετε πολύ καλά ότι είχατε λάβει εγκαίρως από εμάς τα στοιχεία σκαφών και μελών, μας κατηγορείτε και μας διαβάλλετε ψευδώς ότι δεν σας δίναμε στοιχεία?
  • Μήπως επιδιώκετε να καλύψετε τις σημαντικότατες αδυναμίες, παραλείψεις και ευθύνες σας για την επί 8 έτη καθυστέρηση έγκρισης του Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας της Μαρίνας και των τιμολογίων ελλιμενισμού, όπως βεβαιώνει και η Έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, προσπαθώντας να επιρρίψετε την ευθύνη άδικα και χωρίς στοιχεία στους Ναυταθλητικούς Ομίλους?
  • Είναι ή όχι αλήθεια κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου ότι οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι, το 2017, αμέσως μόλις εγκρίθηκε ο Ειδικός Κανονισμός της Μαρίνας και τα τιμολόγια ελλιμενισμού, κάλεσαν τα μέλη τους να συνάψουν σύμβαση με το Δήμο και έκτοτε πληρώνουν κανονικά τα τέλη ελλιμενισμού?
  • Την ευθύνη διαχείρισης της Μαρίνας από το 2009 έχει ο Δήμος Καλλιθέας και το ΝΠΔΔ «Γιάννης Γάλλος» και φυσικά όχι οι Ναυταθλητικοί Όμιλοι. Τι σας εμπόδιζε, εάν πραγματικά το θέλατε, να βρείτε ποιοι ήταν επί τέλους αυτοί οι περιβόητοι «σκαφάτοι», οι «πειρατές και αυθαίρετα ελλιμενισμένοι» και τα μη ναυταθλητικά σκάφη – cruiser? Όλα τα σκάφη φέρουν όνομα και αναγράφουν τον αριθμό νηολογίου, στοιχεία από τα οποία εύκολα μπορεί να βρει κανείς τον ιδιοκτήτη. Γιατί λοιπόν τόση καθυστέρηση που ζημίωσε τους δημότες Καλλιθέας απο την μη επιβολή τελών ελλιμενισμού στους «πειρατές» αυτούς που ήταν μη Ναυταθλητικά σκάφη?
  • Γιατί μας διαβάλλετε, παρουσιάζοντας εμμέσως τους Ναυταθλητικούς Ομίλους ως διαχειριστές της Μαρίνας και υπεύθυνους για τους «σκαφάτους» αυτούς? Γιατί δεν μας τους κατονομάζετε, ενώ σας έχουμε επανειλημμένα προκαλέσει?

 

  1. Λογαρισμοί κοινής ωφελείας

Από τη σύμβαση παραχώρησης της Μαρίνας στο Δήμο Καλλιθέας, ο Δήμος ανέλαβε την υποχρέωση καταβολής των υπαρχόντων και μελλοντικών λογαριασμών για ηλεκτρικό ρεύμα και νερό.  Μάλιστα μεταξύ των συμβατικών του υποχρεώσεων ήταν και η εγκατάσταση μετρητών προκειμένου να καταστεί δυνατός ο επιμερισμός των ανταποδοτικών χρεώσεων προς τους χρήστες της Μαρίνας, κάτι που ακόμα και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.

Ερώτημα:

  • Είναι αλήθεια ή όχι κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, ότι οι λογαριασμοί Κοινής Ωφέλειας αφορούν καταναλώσεις τόσο του γενικού φωτισμού όσο και του ενεργοβόρου γηπέδου ποδοσφαίρου και όχι μόνο της ρευματοδότησης των αναγκών των σκαφών, όπως υπενίσσεσθε?
  • Είναι αλήθεια ότι η εγκατάσταση μετρητών για να επιμερίζονται οι χρεώσεις είναι μία από τις συμβατικές σας υποχρεώσεις, την οποία ακόμη και σήμερα δεν έχετε εκπληρώσει?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι επανειλημμένως σας έχουμε επισημάνει ότι ο γενικός φωτισμός και οι προβολείς στη Μαρίνα λειτουργούσαν, ή και λειτουργούν χωρίς κανένα λόγο, ακόμα και σε ώρες τις ημέρας, ξοδεύοντας άσκοπα ρεύμα?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι ποτέ δεν αρνηθήκαμε την καταβολή ανταποδοτικών τελών ηλεκτροδότησης και νερού, εφόσον εγκαταστήσετε μετρητές και καταστεί δυνατός ο υπολογισμός των χρεώσεων για τις πραγματικές καταναλώσεις των σκαφών?

 

  1. Ναυταθλητικός ή Τουριστικός χαρακτήρας Μαρίνας και Τουριστικός Λιμένας

Παρατηρούμε εδώ και καιρό μία σειρά ενεργειών κατά των Ναυταθλητικών Ομίλων της Καλλιθέας, τόσο σε σχέση με τη μη επικύρωση της χωροθέτησης των εγκαταστάσεών μας που διαθέτουμε και λειτουργούμε εδώ και 15 χρόνια, όσο και με την επιβολή τελών ελλιμενισμού και άλλων προβλημάτων στη λειτουργία μας, μη χορήγηση νόμιμης άδειας κυλικείων, ακόμα και σειράς εξωδίκων και προσφάτως αγωγών σε μέλη μας. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την έλλειψη καλής συνεργασίας και βοήθειας προς εμάς, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν βάσιμα την εντύπωση ότι ενδεχομένως επιχειρείται μια προσπάθεια διάσπασης της συνοχής, εξόντωσης και απομάκρυνσης  των Ομίλων από το φυσικό τους χώρο, όπου απολύτως νόμιμα είναι οι μόνοι, μαζί φυσικά με την ΕΙΟ, που δικαιούνται να δραστηριοποιούνται, δηλ. στη Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας.

Επίσης από την άλλη μεριά, παρατηρούμε, ενέργειες που ενισχύουν τον τουριστικό χαρακτήρα της Μαρίνας, διευκολύνουν την επαγγελματική εκμετάλλευση και ανοίγουν βήμα βήμα αλλά συστηματικά το δρόμο σε αυτό που επανειλημμένως έχουμε επισημάνει ως κίνδυνο στους δημότες, δηλ. να μετατραπεί η Ναυταθλητική Μαρίνα σε Τουριστικό Λιμένα, κυρίως με εμπορική και επαγγελματική δραστηριότητα.

Ερώτημα:

  • Είναι αλήθεια ή όχι κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, ότι επιτρέψατε τον ελλιμενισμό πλοίου άνω των 60 μέτρων, που εκτελεί ημερήσιους τουριστικούς πλόες, και μάλιστα κατά το πρώτο χρονικό διάστημα αυθαίρετα, χωρίς νόμιμη άδεια?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι για να καλύψετε το πρόβλημα αυτό τροποποιήσατε τον Ειδικό Κανονισμού Λειτουργίας το Νοέμβριο 2017, αυξάνοντας τα επιτρεπόμενα μέτρα μήκους των σκαφών από 60 σε 80?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα από το Λιμεναρχείο Σαρωνικού για παραβάσεις και ελλείψεις σχετικά με τον ελλιμενισμό του πλοίου, συνολικής αξίας άνω των 10 χιλ. ευρώ?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι ο καθημερινός απόπλους και κατάπλους του ημερόπλοιου θέτει ενδεχομένως σε κίνδυνο τα σκάφη μας με τα παιδιά που κάνουν προπόνηση? Τι διασφάλιση μας παρέχετε γι αυτό και ποιος θα φέρει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος?
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι επιτρέψατε σε μικρό στόλο επαγγελματικών σκαφών να ελλιμενιστεί στις θέσεις που διαχειρίζεσθε και να λειτουργεί κανονικά?
  • Γιατί δεν επικυρώνετε την χωροθέτηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεών μας και γιατί προσπαθείτε να μας περιορίσετε χωροταξικά ή ακόμα και ενδεχομένως να μας απομακρύνετε?
  • Είναι αλήθεια ότι επιδίωξή σας είναι να εκποιήσετε τους χώρους και τα κτήρια στα οποία λειτουργούμε εδώ και 15 χρόνια και σε ποιούς?
  • Με ποιον ακριβώς τρόπο βοηθάτε το Ναυταθλητισμό της Καλλιθέας και γιατί στον αντίποδα ενισχύεται ο τουριστικός και εμπορικός χαρακτήρας της Μαρίνας? Προτιμάτε αντί για τους Ναυταθλητικούς Ομίλους να υπάρχουν στη Μαρίνα fast food, μπαράκια και κέντρα διασκέδασης?

 

  1. Ελλείψεις Λειτουργίας Ναυταθλητικής Μαρίνας

Είναι γεγονός ότι η Μαρίνα παρουσιάζει σημαντικότατες ελλείψεις σε υποδομή, ασφάλεια και πυροπροστασία, ενώ ακόμα και οι πλωτές προβλήτες παρουσιάζουν προβλήματα λόγω μη συντήρησης.  Από πρόσφατη έκθεση πραγματογνωμοσύνης που ζητήσαμε οι 3 Όμιλοι, προκύπτει πως οι πλωτές προβλήτες είναι ασυντήρητες και επικίνδυνες, καθ όσον έχουν εξαφανιστεί από ηλεκτρόλυση οι αγκυρώσεις στα κεφάλια τους και στηρίζονται μόνο από τα ρεμέτζα των σκαφών.

Επίσης από την πυρκαγιά της 25/3/2019 σε σκάφος εντός της Μαρίνας, διαπιστώθηκε πως δεν λειτούργησε το σύστημα πυρόσβεσης της Μαρίνας, δεν διέθετε νερό, και δεν λειτούργησαν οι τροχήλατοι πυροσβεστήρες. Η πυρόσβεση έγινε με φορητούς πυροσβεστήρες μελών μας, έως ότου έρθει η πυροσβεστική.

Ερώτημα:

  • Είναι αλήθεια ή όχι κ. Κάρναβε και κ. Ευσταθίου, ότι η Μαρίνα παρουσιάζει σημαντικότατες ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας των πλωτών προβλητών, πυρασφάλειας και πυρόσβεσης? Είναι αλήθεια ή όχι ότι η αμέλειά σας θέτει σε κίνδυνο της ζωές και τiς περιουσίες των μελών μας?
  • Ποιος θα φέρει την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, σε περιπτώσεις όπως της πρόσφατης πυρκαιάς, όπου τα μέλη μας κινδύνευσαν για να αποφύγουμε τα χειρότερα?

Με βάση όλα τα παραπάνω καλούμε τον κ. Κάρναβο και τον κ. Ευσταθίου:

  • Να επικυρώσουν άμεσα τη χωροθέτηση των Ναυταθλητικών Ομίλων στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούμε εδώ και 15 χρόνια, σύμφωνα με τη συμβατική τους υποχρέωση, όπως επιβεβαιώνεται επίσημα και προτείνεται από την Έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
  • Να λάβουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για τη διαφύλαξη του Ναυταθλητικού χαρακτήρα της Μαρίνας, δίνοντας προτεραιότητα στη διευκόλυνση της λειτουργίας των Ναυταθλητικών Ομίλων.
  • Να επανεξετάσουν την επικινδυνότητα ελλιμενισμού του ημερόπλοιου σε σχέση και με τις προπονητικές ναυταθλητικές δραστηριότητες στη περιοχή.
  • Να προβούν σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αποκατάσταση όλων των παραλείψεων και τον προβλημάτων σε θέματα ασφάλειας των πλωτών προβλητών, των εγκαταστάσεων της Μαρίνας και του συστήματος πυρασφάλειας.

Σε αντίθετη περίπτωση, με λύπη μας επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε κάθε διαθέσιμο δικαίωμά μας, προκειμένου να διαφυλάξουμε την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία και δραστηριότητα των Ναυταθλητικών Ομίλων, προς όφελος του Ναυταθλητισμού και των Δημοτών.

Επειδή με δηλώσεις τους και οι δύο, κατά τη διάρκεια και μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22.4.2019, και με τα σχετικά ατιμωτικά δημοσιεύματα, προσβάλλουν την τιμή, υπόληψη και ιστορία των Ναυταθλητικών Ομίλων της Καλλιθέας και διαβάλλουν την εικόνα και τη συνεισφορά μας, επιφυλασσόμαστε να προβούμε σε μηνυτήρια αναφορά.

 

ΝΑΙ

ΣΤΟ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

ΟΧΙ

ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

Τα Διοικητικά Συμβούλια των Ναυταθλητικών Ομίλων

ΝΟΤΚ – ΣΕΑΝΑΤΚ – ΝΑΟΕΦ – ΙΟΠ ΔΕΗ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΜΙΚΡΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΏΜΟΝΑ

  1. ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ – ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΓΚΥΡΩΣΕΩΝ ΠΡΟΒΛΗΤΩΝ

– Σε ορισμένα σημεία των στοιχείων υπήρχαν υπολείμματα από κομμένες καδένες

(τμήματα μήκους ~1m). Οι καδένες αυτές οι οποίες προφανώς είχαν εγκατασταθεί κατά την κατασκευή για την αγκύρωση των προβλητών, είχαν κοπεί (ενδεχομένως λόγω υπερβολικής φθοράς) και δεν είχαν αντικατασταθεί.

– Στην προβλήτα Νο 3, η κεφαλή συγκρατείται μόνο από την μία πλευρά της με αλυσίδα στον βυθό. Δεν υπάρχει άλλη αγκύρωση ούτε σύνδεση της κεφαλής με τα υπόλοιπα στοιχεία της προβλήτας.

– Στην προβλήτα Νο 2, η κεφαλή είναι αγκυρωμένη μόνο με σχοινιά. Δεν υπάρχει σύνδεση της με τα υπόλοιπα στοιχεία της προβλήτας.

 

  1. ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΕΤΡΩΝ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Σημειώνεται ότι την 25.04.2019 εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε σκάφος στην Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας.

Σύμφωνα με τις σχετικές αναφορές στα ΜΜΕ, οι μάνικες πυρόσβεσης δεν έφταναν στην θέση της προβλήτας (Νο 5) όπου ήταν προσδεδεμένο το σκάφος και δεν υπήρχε νερό στο πυροσβεστικό δίκτυο.

 

 

Κοινή συνέντευξη Τύπου την Δευτέρα 20/5/19 στις 12.00 των ομίλων ΝΟΤΚ – ΣΕΑΝΑΤΚ – ΝΑΟΕΦ και ΙΟΠ ΔΕΗ στην αίθουσα της ΕΙΟ

 

 

 

 

 

 

 

Related articles

Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια και Μεγαλομάρτυς – Εορτή 22 Δεκεμβρίου

Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια: Η Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ρώμη στα τέλη του 3ου μ.Χ αιώνα. Πατέρας της ήταν ο Πραιτέξτατος, ρωμαίος πατρίκιος και ειδωλολάτρης.  Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια και Μεγαλομάρτυς – Εορτή 22 Δεκεμβρίου Η Αναστασία βαφτίστηκε χριστιανή και ανατράφηκε από την μητέρα της. Δάσκαλός ήταν ο χριστιανό Χρυσόγονο, που μετά το […]

100 ΝΕΚΡΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΛΟΓΩ ΓΡΙΠΗΣ ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ

Σε περίοδο αυξημένης δραστηριότητας της γρίπης παραμένει η Ελλάδα, με πτωτική όμως τάση, σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Συνολικά από επιπλοκές του ιού της εποχικής γρίπης έχουν χάσει τη ζωή τους 94 ασθενείς- τέσσερις την τελευταία εβδομάδα. Οι 76 θάνατοι αφορούσαν σε ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *