ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ-ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΟ

260

ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΕΙ Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΤΖΙΤΖΙΦΙΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΠΙΣΝ.

http://tzitzifies-kallithea.blogspot.gr/?m=1

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΖΙΤΖΙΦΙΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

Οι Τζιτζιφιές είναι μια ιστορική προσφυγική συνοικία του Δήμου Καλλιθέας, η οποία έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό χαρακτηριστικά γειτονιάς, αποτελώντας όαση ήπιας οικιστικής ανάπτυξης, αφού η παρουσία του Ιπποδρόμου τις προηγούμενες δεκαετίες, πέρα από τα υπόλοιπα δεινά που έφερε στην περιοχή, είχε κι ένα θετικό, αφού λειτούργησε αποτρεπτικά, απομονώνοντας τις Τζιτζιφιές από την πολεοδομική εξέλιξη της ευρύτερης περιοχής της Καλλιθέας, που αποτελεί σήμερα μια από τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές της χώρας.

Έτσι λοιπόν, στη συνήθη καθημερινότητα, στις γειτονιές των Τζιτζιφιών, ένα σημαντικό ποσοστό μετακινήσεων των κατοίκων και των επισκεπτών, γίνονταν με προϋποθέσεις ασφάλειας και αισθητικής, τόσο με τα πόδια όσο και με ποδήλατο.
Οι κάτοικοι των Τζιτζιφιών είδαν την απομάκρυνση του Ιπποδρόμου, τη δημιουργία του πάρκου και την κατασκευή του ΚΠΙΣΝ ως την καλύτερη δυνατή εξέλιξη, θεωρώντας δικαίως ότι αυτό αναβαθμίζει αισθητικά, περιβαλλοντικά και πολιτιστικά, δίνονταςπροστιθέμενη αξία συνολικά στην περιοχή.
Αρχικά, το ΚΠΙΣΝ λειτούργησε ως χώρος πολιτιστικών δραστηριοτήτων και μουσικών εκδηλώσεων. Όσο καιρό λειτούργησε σε αυτό το πλαίσιο, η ζωή των κατοίκων δε διαταράχτηκε, τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς δεν αλλοιώθηκαν, ούτε χρειάστηκαν επεμβατικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, προκειμένου να διεξαχθούν οι δράσεις του. Εξάλλου, το είδος των πολιτιστικών γεγονότων που υλοποίησε, καθόρισε και τη σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο και τους κατοίκους.
Όταν όμως αργότερα, από χώρος πολιτιστικών γεγονότων, δραστηριοτήτων και μουσικών εκδηλώσεων, άρχισε να λειτουργεί και ως συναυλιακός χώρος και χώρος συνεστιάσεων κτλ, μεταβλήθηκε και η σχέση του με τον περιβάλλοντα χώρο.
Παράλληλα, ο αυξανόμενος αριθμός των επισκεπτών, έφερε στην επιφάνεια και μια σειρά προβλημάτων σε σχέση με την πρόσβαση, οι κυριώτερες αιτίες των οποίων ανάγονται στο ότι:
  1. Αποδυναμώθηκε, χωρίς τη σωστή και ευκρινή σήμανση, η είσοδος του ΚΠΙΣΝ από τη Λεωφόρο Συγγρού (δρόμος ευρείας κυκλοφορίας), με συνέπεια η κυκλοφοριακή ροή μέσω των οδών Ν. Βότση και Πεισιστράτου να επιβαρύνεται.
  2. Αποδυναμώθηκε, χωρίς τη σωστή και ευκρινή σήμανση, η έξοδος από το χώρο στάθμευσης του ΚΠΙΣΝ προς τη λεωφόρο Ποσειδώνος (δρόμος ευρείας κυκλοφορίας)
  3. Κλείστηκε η οδός Σαχτούρη κατά τη διάρκεια κατασκευής του ΚΠΙΣΝ, η οποία και αποτελούσε μία από τις εξόδους τόσο του ΚΠΙΣΝ όσο και των κατοίκων προς την παλαιά λεωφόρο Ποσειδώνος.
  4. Η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων προς και από το ΚΠΙΣΝ διοχετεύτηκε ως μόνη τέτοια, με αστυνομικά μέτρα, στην οδό Πεισιστράτου, δηλαδή σε έναν τυπικό δρόμο γειτονιάς των Τζιτζιφιών.
Αποτελέσματα αυτών των αλλαγών είναι τόσο οι εποχούμενοι επισκέπτες του ΚΠΙΣΝ να υφίστανται απίστευτη ταλαιπωρία, εγκλωβισμένοι στους συνοικιακούς δρόμους πέριξ του ΚΠΙΣΝ, όσο και οι κάτοικοι της περιοχής να βρίσκονται σε μια κατάσταση άτυπης ομηρείας, αφού κυρίως τις ημέρες των εκδηλώσεων διαπιστώνονται:
  • Κυκλοφοριακή συμφόρηση, ατυχήματα, τσακωμοί, χειροδικίες, ζημιές
  • Δυσκολία κυκλοφορίας των πεζών, ΑΜΕΑ, παιδιών (καιτο Δημοτικό Σχολείο ανάμεσα σε μεγάλες ροές αυτοκινήτων)
  • Κατάληψη κάθε διαθέσιμου ελεύθερου χώρου
  • Απαγορευτικές κορδέλες, σήκωμα αυτοκινήτων με γερανούς, πρόστιμα
  • Αδυναμία των κατοίκων να εξέλθουν από τα σπίτια τους και να μετακινηθούν με το όχημά τους
  • Αστυνομοκρατία
  • Καυσαέρια, ηχορύπανση σε τεράστιο βαθμό (ακόμα και τις ημέρες των Πανελλαδικών εξετάσεων υπήρξε συναυλία συγκροτήματος)
Στην κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος και της εξυπηρέτησης των επισκεπτών του ΚΠΙΣΝ, ο Δήμαρχος της Καλλιθέας με τη «Μελέτη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πέριξ του ΚΠΙΣΝ» η οποία και εκπονήθηκε δωρεάν από το ΚΠΙΣΝ, αντί να επιδιώξει το άνοιγμα των προβλεπόμενων από τα αρχικά σχέδια, εισόδων-εξόδων του ΚΠΙΣΝ, από και προς τις κύριες οδικές αρτηρίες της περιοχής, Ποσειδώνος και Συγγρού, προτείνει:
  1. Τη μετατροπή του συνοικιακού δρόμου (οδός Πεισιστράτου) σε δρόμο ευρείας κυκλοφορίας για μεγάλα οχήματα
  2. Την κοπή των τεράστιων δέντρων της οδού Πεισιστράτου
  3. Την ελαχιστοποίηση των πεζοδρομίων της οδού Πεισιστράτου
  4. Τη συγκοινωνιακή σύνδεση προς και από το ΚΠΙΣΝ με νέα λεωφορειακή γραμμή που θα έχει διέλευση από την οδό Πεισιστράτου
  5. Την ελαχιστοποίηση της δυνατότητας στάθμευσης των κατοίκων
Επειδή όμως εμείς, ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΤΖΙΤΖΙΦΙΩΝ, γνωρίζουμε καλά ότι οι μεγάλες ροές αυτοκινήτων διώχνουν και ακυρώνουν τους τόπους κατοικίας και ότι ο κοινωνικός ιστός διαρρηγνύεται, όταν αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά της γειτονιάς,
  • Με αγωνία για την πόλη μας αλλά και με σεβασμό στο περιβάλλον
  • Για μια βιώσιμη αστική ανάπτυξη
  • Για να χαιρόμαστε όλοι μαζί, κάτοικοι και επισκέπτες, το ΚΠΙΣΝ
Δηλώνουμε τη διαφωνία μας με την επιχειρούμενη τροποποίηση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών συνθηκών των Τζιτζιφιών, σύμφωνα με τα προαναγγελλόμενα και προσυμφωνημένα σχέδια του Δήμου Καλλιθέας και του ΚΠΙΣΝ.
http://tzitzifies-kallithea.blogspot.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρακαλώ γράψτε το όνομά σας εδώ