Συνέντευξη του Θοδωρή Ψαλιδόπουλου

117

 

Ο κ. Ψαλιδόπουλος Θοδωρής απαντά σε 10 ερωτήσεις του kallitheapress

  • Τρία χρόνια σχεδόν διοίκησης από τον κ. Κάρναβο. Η Καλλιθέα άλλαξε;
  • Η Καλλιθέα περιέρχεται σε αδιέξοδο. Στις εκλογές, οι πολίτες ζήτησαν εκσυγχρονισμό και ενδυνάμωση των πολιτικών του Δήμου στις συνθήκες της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, ενίσχυση της παρέμβασής του υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης και συνοχής. Αντ’ αυτών, ο Δήμος απουσιάζει από την καθημερινή ζωή και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πόλης, ενώ η διοίκηση ασχολείται με την απολύτως πελατειακή αντιμετώπιση των προβλημάτων των πολιτών, με τις ίντριγκες και το face book. Αλλά, νομίζω ότι έχετε δίκιο να ρωτάτε. Υπάρχει και μια ακόμη αλλαγή. Για πρώτη φορά, η Καλλιθέα απέκτησε Δήμαρχο που αντί να ανησυχεί για τις ευθύνες, τις οποίες επωμίστηκε, είναι τόσο πολύ ικανοποιημένος με τον εαυτό του, απλώς επειδή εξελέγη.
  • Έχετε μακρά πείρα όσον αφορά τον πολιτισμό, αφού είχατε διατελέσει Αντιδήμαρχος. Πιστεύετε σήμερα ότι η νέα διοίκηση του Δήμου τα έχει καταφέρει;
  • Η πολιτιστική δραστηριότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αφορά και εκφράζει το δικαίωμα του πολίτη να επικοινωνεί ελεύθερα με την καλλιτεχνική δημιουργία. Χωρίς οικονομικά, πολιτικά ή άλλα εμπόδια. Η διοίκηση δεν έχει την πολιτική, ίσως και τη μορφωτική κατάρτιση, όπως και τον ιδεολογικό προσανατολισμό, ώστε να προσεγγίσει την πολιτιστική δράση του Δήμου με αυτόν τον τρόπο. Έτσι, ακόμη και στην εξωτερικά επιτυχή συνέχιση πολιτιστικών θεσμών, τους οποίους παρέλαβε, εισάγει τις δημόσιες σχέσεις, τις πελατειακές σχέσεις και φυσικά, την απόπειρα πολιτικού ελέγχου. Ενίοτε, ιδιαιτέρως καταθλιπτικού για όσους τον υφίστανται. Υπό την έννοια αυτή, η διοίκηση δεν έχει πολιτιστική πολιτική. Έχει μια εκλογική τακτική. Με ρωτάτε, εάν επιτυγχάνει μια πολιτική απάτη; Εάν κρίνω από τις αντιδράσεις των πολιτών, οι οποίοι ασχολούνται με την πολιτιστική δραστηριότητα του Δήμου, νομίζω, πως αποτυγχάνει. Η πολιτιστική δράση της Αυτοδιοίκησης γενικά, αλλά και στις συνθήκες της κρίσης ειδικότερα δεν είναι απλώς ένας μεγάλος ή μικρός αριθμός εκδηλώσεων. Είναι ένα νέο κίνημα αφύπνισης και συμμετοχής των πολιτών στην κοινωνική ζωή. Πρέπει να το αναδημιουργήσουμε.
  • Ποιά είναι η πρόταση σας για την Μαρίνα, Διεθνές Ναυταθλητικό Κέντρο ή Τουριστική Μαρίνα;
  • Η παράταξή μας, παρά πολύ έγκαιρα από την αρχή της δημοτικής περιόδου και πάρα πολύ έντονα, υπογράμμισε πως το δίλημμα αυτό έχει δημιουργηθεί από την πολιτική της διοίκησης, τις πράξεις και τις παραλείψεις της. Ο νόμος είναι σαφής. Η Μαρίνα δεν προορίζεται για τουριστική εκμετάλλευση, αλλά για την προαγωγή των ναυταθλητικών αθλημάτων, όπως και για δράσεις πολιτισμού και αναψυχής. Ο κ. Δήμαρχος θέλει να αλλάξει αυτό το χαρακτήρα των χρήσεων στην Παραλία. Γι’ αυτό συγκρούστηκε με τους ναυταθλητικούς ομίλους. Όλα τα υπόλοιπα είναι πολύ φτηνή προπαγάνδα. Εάν θέλει να εφαρμόσει το νόμο και εν σχέσει προς τα ναυταθλητικά σωματεία, μπορεί να το κάνει. Αλλά, αυτό το οποίο στην πραγματικότητα κάνει, είναι να εκβιάζει τα σωματεία με τον διοικητικό και υπονομευτικό περιορισμό της δράσης τους και τη συνολική υποβάθμιση της περιοχής, ώστε να επιβάλει την εκμετάλλευσή της από συμφέροντα στο χώρο του τουρισμού. Υποθέτω ότι η ανάμειξη της Περιφέρειας Αττικής στη διαχείριση του Παραλιακού μετώπου, του έχει προκαλέσει πονοκέφαλο. Για να τον αντιμετωπίσει, αντιλαμβάνομαι ότι πήρε μια ασπιρίνη. Δηλαδή, συνεργάζεται στενά με τους «Ανεξαρτήτους Έλληνες».
  • Η επωνυμία του συνδυασμού σας είναι «Η Καλλιθέα Μπροστά». Παρατηρούμε, το τελευταίο διάστημα, ότι σε πολλά θέματα έχετε μαζί με άλλες δημοτικές παρατάξεις, κοινές προτάσεις. Μήπως αυτό σημαίνει κάτι; Έχετε την άποψη ότι θα πρέπει να υπάρχει συνένωση όλων των παρατάξεων;
  • Η παρατήρησή σας μού δίνει την ευκαιρία να επαναλάβω αυτό που η παράταξή μας υπογραμμίζει από την αρχή της δημοτικής περιόδου. Δηλαδή, ότι η διαίρεση που σημειώθηκε στις εκλογές του 2014 πρέπει να τερματιστεί. Συνδέεται, σε ικανό βαθμό, με την έλλειψη ουσιώδους πολιτικού διαλόγου για την πορεία και την εξέλιξη του Δήμου στις συνθήκες της κρίσης. Έπρεπε να είχε επιδιωχθεί μεγαλύτερη συνεννόηση. Οι κοινές θέσεις των δημοτικών παρατάξεων, στις οποίες αναφέρεστε, επιβεβαιώνουν ότι μπορούσαμε να το κάνουμε. Και, πάντως, ότι δεν πρέπει να επαναλάβουμε το ίδιο λάθος για δεύτερη φορά. Εξάλλου, δεν είναι αναγκαίο να μιλήσουμε ή να θέσουμε ως στόχο, τη συνένωση. Το κύριο είναι η συνεργασία, η συμφωνία, η συμπόρευση εντός και εκτός του Δημοτικού Συμβουλίου. Οι κοινές προτάσεις και με άλλες δημοτικές παρατάξεις σημαίνουν, επίσης, ότι αυτή η συμπόρευση δεν έχει ανάγκη από παρασκήνιο, το οποίο δήθεν μπορεί να επιβάλει λύσεις. Δημόσιος διάλογος χρειάζεται.
  • Πιστεύετε ότι αυτό μπορεί να γίνει; Και με ποιόν υποψήφιο Δήμαρχο;
  • Πιστεύω ότι αυτό μπορεί και πρέπει να γίνει. Με υποψήφιο Δήμαρχο, όποιον μπορεί να εκπροσωπήσει την ευρύτερη δυνατή συνεργασία και συμμαχία των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων που ενδιαφέρονται για ένα ισχυρό Δήμο, για ισχυρή Αυτοδιοίκηση. Ανεξάρτητα από κομματικές προτιμήσεις. Αλλά, η συζήτηση ή η αντιδικία για το πρόσωπο του υποψηφίου Δημάρχου, χωρίς το περιεχόμενο των θέσεων και των στόχων που θα εκπροσωπεί, είναι ακριβώς η παγίδα, την οποία όλοι πρέπει να προσέξουμε και, αυτή τη φορά, να αποφύγουμε. Ας πέσει ο κ. Κάρναβος στην παγίδα της νέας υποψηφιότητάς του. Γιατί πρέπει να τον παρακολουθήσουμε κι εμείς και να παγιδεύσουμε και την Καλλιθέα;
  • Δημοσιεύματα του τοπικού τύπου υποστηρίζουν ότι ο κ. Δήμαρχος θεωρεί πως ίσως κερδίσει τις επόμενες εκλογές από τον πρώτο γύρο …
  • Τι χιούμορ έχουν μερικές φορές οι δημοσιογράφοι … Λέτε να το πιστεύει και ο ίδιος …; Ας σοβαρευτούμε. Η δημιουργική προοπτική της πόλης και του Δήμου εξαρτάται από την απομάκρυνση της παρούσας διοίκησης και τη συνεργασία όλων των δυνάμεων που ενδιαφέρονται για ισχυρό Δήμο, στήριγμα του πολίτη, της κοινωνικής συνοχής και δικαιοσύνης, της διαφάνειας και της χρηστής διοίκησης. Εδώ, δεν νοούνται προσωπικές φιλοδοξίες. Απαιτούνται πρόγραμμα και σαφείς στόχοι. Ανοιχτά και καθαρά στον κόσμο. Κυρίως, με τη συμμετοχή των πολιτών. Τα υπόλοιπα είναι, όντως, φαιδρότητες. Εάν, όμως, οι φαιδρότητες επικρατήσουν, ο κ. Κάρναβος θα αισθάνεται και πάλι τυχερός.
  • Πιστεύετε ότι υπάρχει αγαστή συνεργασία του Δήμου με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος;
  • Είναι μια συνεργασία θεσμικώς και διοικητικώς καθορισμένη. Ωστόσο, η διοίκηση του Δήμου αντιμετωπίζει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος κατά τρόπο μάλλον συμπλεγματικό. Δεν νομίζω ότι έχει κατανοήσει την κοινωνική σημασία της δωρεάς. Περιορίζεται απλώς να θαυμάζει το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Σταύρου Νιάρχου, να εντυπωσιάζεται από τους πλουσίους ανθρώπους. Ο Δήμος είναι ο «φτωχός συγγενής» του Ιδρύματος, ο οποίος αδυνατεί να διεκδικήσει τη συντήρηση ακόμη και της Παιδικής Χαράς στο Δημοτικό Πάρκο Άθλησης και Αναψυχής. Για να είναι αγαστή, η συνεργασία πρέπει να είναι ισότιμη. Νομίζω ότι η παρούσα διοίκηση είναι απολύτως ακατάλληλη να συμβάλει σε μια τέτοια προοπτική. Και το αποδεικνύει μόνη της, όταν κυριολεκτικώς μένει άφωνη επί παραδείγματι στην πρότασή μας, ο εκάστοτε Δήμαρχος Καλλιθέας να είναι μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το θέμα δεν είναι καθόλου ότι δεν τους αρέσει η όπερα ή ότι δεν διαβάζουν βιβλία. Ο Δημήτρης (ΣΣ ο κ. Κάρναβος) δεν νομίζω πως ακούει όπερα, αλλά βιβλία διαβάζει … Το πρόβλημα μ’ αυτά τα παιδιά είναι ότι δεν σκέπτονται έτσι τον ρόλο του Δήμου, της Αυτοδιοίκησης. Το πρόβλημα είναι ότι κατ’ ουσίαν δεν θέλουν αγαστή συνεργασία με το Ίδρυμα. Υποψιάζομαι ότι θέλουν να «βάλουν μέσο» το Ίδρυμα για να επιτύχουν ό,τι νομίζουν πως θα τους βοηθήσει να επανεκλεγούν.
  • Η Καλλιθέα θεωρείτε ότι έχει κάνει βήματα ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια;
  • Επί μακρά σειρά ετών, ο Δήμος και τα τοπικά κοινωνικά κινήματα εργάστηκαν, σε πολύ δύσκολες ενίοτε συνθήκες, για να επιλύσουν πολλά από τα τοπικά προβλήματα της Καλλιθέας. Δεν είναι τώρα η στιγμή απολογισμού, ούτε άλλωστε κανείς αμφισβητεί όσα έχουν επιτευχθεί. Ορισμένες εξάρσεις του κ. Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο για τη δράση των προηγουμένων διοικήσεων δεν έχουν κάποια σημασία ή αξιοπιστία.

Η αναπτυξιακή εξέλιξη της Καλλιθέας επηρεάζεται σήμερα από δύο αντιφατικά μεγέθη. Το ένα είναι η παρατεινόμενη, οικονομική και κοινωνική κρίση. Η κρίση έχει γενικά αναστείλει την ευχέρεια της Αυτοδιοίκησης να επιδρά στην ανάπτυξη του τόπου, έχει ακόμη περισσότερο από όσο κατά το παρελθόν περιθωριοποιήσει το ρόλο του θεσμού στο πολιτικό σύστημα και την εθνική οικονομία. Υπό την έννοια αυτή, η συμβολή ενός Δήμου στην αναπτυξιακή προοπτική της τοπικής του κοινωνίας εξαρτάται όσο ποτέ από την υιοθέτηση σημαντικών δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων, που θα δίνουν στην Αυτοδιοίκηση μερίδιο της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας του κράτους. Εξαρτάται, επίσης, από το βαθμό, κατά τον οποίο η άσκηση αυτής της εξουσίας θα στρέφεται στην κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη, θα αναδιανέμει, δηλαδή, τους πόρους του Δήμου προς όφελος των πολιτών. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί με δημοτικές αρχές, όπως αυτή που έχουμε τώρα στην Καλλιθέα, δηλαδή μια διοίκηση με νέο – φιλελεύθερο προσανατολισμό που βλέπει το ρόλο του Δήμου απλώς ως μεσάζοντα μεταξύ επιχειρηματικών συμφερόντων που ενδιαφέρονται να κερδίσουν από την παροχή των δημοσίων υπηρεσιών. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Καλλιθέα είναι οι λεγόμενες «Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης». Μακροσκελής και ασαφής τίτλος.

Το δεύτερο μέγεθος, από το οποίο επηρεάζεται η αναπτυξιακή προοπτική της Καλλιθέας είναι θετικό. Γι’ αυτό ομιλώ για αντίφαση. Αναφέρομαι στη δημιουργία του Κέντρου Πολιτισμού, στον παλιό Ιππόδρομο. Ωστόσο, εν προκειμένω, υπάρχει ένας κίνδυνος που θα μπορούσε να μην είναι αντικειμενικός. Οφείλεται πολύ στην προσέγγιση της σημερινής διοίκησης. Ο κ. Κάρναβος πιστεύει ότι η αναπτυξιακή προοπτική που δημιουργείται για την Καλλιθέα από τη λειτουργία του Κέντρου είναι μερικές αναπλάσεις στην περιοχή και επιχειρηματικές δράσεις, όπως τις περιέγραψα προηγουμένως. Δεν θέλει ίσως να δει την πόλη ως ενιαίο σύνολο. Η Καλλιθέα, με τις επιχειρηματικές ιδέες και τον οπορτουνισμό του Δημήτρη, απειλείται να οδηγηθεί σε διάσπαση. Κοινωνική και οικονομική. Δεν τον απασχολεί η πλατεία Κύπρου, διότι άμεσο, κυρίως πολιτικό, όφελος βρίσκει γύρω από το Κέντρο Πολιτισμού. Κατανοεί ότι το Κέντρο αποτελεί μεγάλο κοινωνικό και οικονομικό πόλο. Και βιάζεται να κερδίσει απ’ αυτόν πολιτικά. Δεν τον ενδιαφέρει, συνεπώς, η υπόλοιπη Καλλιθέα. Η ανάπλαση της πλατείας Κύπρου, η υπόθεση των Προσφυγικών έρχονται στη σκέψη του σε δεύτερη μοίρα, διότι απαιτούν κόπους, πόρους, άλλο πλαίσιο οργάνωσης της Αυτοδιοίκησης. Εκείνος, όμως, βιάζεται να επανεκλεγεί Δήμαρχος, δεν τον απασχολεί πώς θα ανακτηθεί οικονομική ζωτικότητα στο κέντρο και τη βόρεια Καλλιθέα. Του αρκεί να την κατασκευάσει, αφήνοντας να φαίνονται πολλά τραπεζοκαθίσματα στα πεζοδρόμια και τάζοντας λαμπάκια τα Χριστούγεννα στη Χαροκόπου. Όλες οι μεγάλες εκκρεμότητες, που συνδέονται με την αναπτυξιακή προοπτική της Καλλιθέας, παραμένουν ανοικτές, ανέγγιχτες από τη σημερινή διοίκηση. Το ρυμοτομικό στο Λόφο, η προοπτική των Σφαγείων, οι προτάσεις των επαγγελματιών. Αν τον αφήσουμε, θα έχουμε Καλλιθέα δύο ταχυτήτων. Αλλά, προσέξτε. Δεν θα είναι οι αναβαθμιζόμενες Τζιτζιφιές και η υποβαθμιζόμενη υπόλοιπη Καλλιθέα. Θα είναι οι δύο ταχύτητες των οξυμένων κοινωνικών ανισοτήτων.

  • Συμφωνείτε με τα έργα ανάπλασης της Περιφέρειας στην Καλλιθέα;
  • Η Περιφέρεια Αττικής υποστηρίζει την Καλλιθέα σε δύο επίπεδα. Πρώτον, χρηματοδοτεί πρακτικά ολόκληρο το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου. Δηλαδή, έργα που έφτασαν στο επίπεδο της αναγκαίας διοικητικής – υπηρεσιακής και μελετητικής ωρίμανσης, έχοντας προγραμματιστεί από την προηγουμένη διοίκηση του Δήμου. Και δεύτερον, προωθεί και μάλιστα εντελώς άμεσα την πρακτική εκτέλεση των έργων ανάπλασης του Παραλιακού μετώπου, τα οποία αναμένονταν επί χρόνια. Δηλαδή, την αντιπλημμυρική προστασία των Τζιτζιφιών και τη συνολική αποκατάσταση της σχέσης της πόλης με τη θάλασσα. Η διαφορά ανάμεσα στον κ. Δήμαρχο κι εμάς είναι ότι εμείς, βλέπουμε την Περιφέρεια, τον δεύτερο βαθμό Αυτοδιοίκησης, ως στρατηγικό εταίρο του Δήμου στο σχεδιασμό της αναπτυξιακής προοπτικής της πόλης. Αυτή είναι η βάση, επί της οποίας πρέπει να συζητάμε με την Περιφέρεια. Δεν πρόκειται απλώς για ένα ταμείο, στο οποίο αναθέτουμε την ανακοίνωση προεκλογικών υποσχέσεων που προφανώς θα μείνουν υποσχέσεις.
  • Πιστεύετε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει κομματική ταυτότητα;
  • Τα κόμματα αποτελούν δομικό στοιχείο του δημοκρατικού πολιτεύματος. Και η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι δημόσιος θεσμός, ο οποίος δεν μπορεί να τα αφήνει αδιάφορα. Είναι θεσμός του κράτους, θεσμός άσκησης της εξουσίας. Είναι όμως και θεσμός κοντά στον πολίτη και αυτή η εγγύτητα μειώνει τη σημασία της αντιπαράθεσης για την κομματική ταυτότητα. Ενισχύει την κοινωνική ταυτότητα του Δήμου. Τα κόμματα πρέπει να κατανοήσουν αυτή την πραγματικότητα και να διευκολύνουν τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να συνθέτουν τις λύσεις που απαιτούν τα προβλήματά τους. Να διευκολύνουν συνεργασίες και συνθέσεις, ιδίως σε εποχές όπως αυτή που διανύουμε, δηλαδή μεγάλης κοινωνικής και οικονομικής κρίσης, οι οποίες απαιτούν ακριβώς τη συμπόρευση.
  • Θεωρείτε ότι η παρουσία του Δημάρχου στο πλευρό του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κατά την πρόσφατη περιοδεία του κ. Μητσοτάκη στην Καλλιθέα, κομματικοποιεί το Δήμο;
  • Ο κ. Δήμαρχος ποτέ δεν ήταν ανεξάρτητος από τη Νέα Δημοκρατία. Στην περίοδο των δημοτικών εκλογών προσεπάθησε, βεβαίως, να το αποκρύψει. Το 2014, άλλωστε, η Νέα Δημοκρατία δεν ήταν ιδιαιτέρως δημοφιλής. Τώρα, που η Νέα Δημοκρατία εμφανίζει άνοδο, τουλάχιστον, στις δημοσκοπήσεις, ο κ. Κάρναβος δεν διστάζει να συνοδεύσει τον κ. Μητσοτάκη σε μια κομματική περιοδεία. Το θεωρώ αναμενόμενο εκ μέρους του. Για να αποφύγει, όμως, την κατηγορία της κομματικοποίησης, θα πρέπει τώρα να δεχθεί και να συνοδεύσει και τον Πρωθυπουργό και τους άλλους πολιτικούς αρχηγούς. Πάντως, ξέρετε, κατά βάθος μέμφομαι περισσότερο τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Το έχω ξαναπεί. Ποτέ η Νέα Δημοκρατία δεν είχε εκπροσωπηθεί στην Καλλιθέα από τόσο χαμηλό επίπεδο πολιτικής συμπεριφοράς, όσο αυτό που αντιπροσωπεύει ο σημερινός Δήμαρχος. Δεν αμφιβάλλω ότι θα ευρεθεί, τελικώς, η ωριμότητα σε ένα μεγάλο κόμμα, όπως αυτό της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης.
  • Πως κρίνετε την κοινωνική πολιτική του Δήμου;
  • Ξέρετε το «Μέτρον Κατανοήσεως»; Είναι τα απομνημονεύματα της βασίλισσας Φρειδερίκης. Η κοινωνική πολιτική ως η πελατειακή φιλανθρωπία της δεκαετίας του ’50, υπό τον έλεγχο και για την προβολή των Ανακτόρων. Σας ζητώ συγγνώμη, αλλά αυτά μού θύμισε η ερώτησή σας. Έτσι, όπως σας απαντώ, ανακαλώ και τα σύγχρονα πρόσωπα που θα ταίριαζαν στις εικόνες εκείνης της εποχής. Αλλά, είμαι εγκρατής και δεν θα τα κατονομάσω. Η κοινωνική πολιτική του Δήμου, σήμερα, ταυτίζεται δυστυχώς με τη δημόσια έκθεση της ανθρώπινης δοκιμασίας, κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα, κατά τη διανομή τροφίμων σε απόρους πολίτες. Και διέρχεται μέσα από το αμφιλεγόμενο δίκτυο εθελοντών, δηλαδή των υποστηρικτών του κ. Δημάρχου, οι οποίοι ουδεμία θεσμική κατοχύρωση μπορούν να έχουν στη δράση του Δήμου.

Το ζήτημα είναι πρώτης προτεραιότητας για ολόκληρη την αντιπολίτευση. Η παράταξή μας, ήδη από τις δημοτικές εκλογές, συνόψισε τις θέσεις της ως εξής:

  1. Δημιουργία Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Συνοχής με αντικείμενο το συντονισμό όλων των δράσεων που αναπτύσσουν η Εκκλησία, ο Δήμος, οι κοινωνικοί φορείς και οι εθελοντικές κινήσεις.
  2. Δημιουργία Δημοτικού Κέντρου Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
  3. Ίδρυση Δημοσίου Κέντρου Ψυχικής Υγείας.
  4. Ίδρυση Δημοσίου Κέντρου Υγείας Αστικού Τύπου με 24ωρη λειτουργία.
  5. Πρόγραμμα επέκτασης των δικαιούχων του Κοινωνικού Φαρμακείου.
  6. Πρόγραμμα Κοινωνικού Φροντιστηρίου για τους μαθητές.
  • Αν ήσασταν αύριο Δήμαρχος, ποιες θα ήταν οι δέκα προτάσεις που άμεσα θα υλοποιούσατε;
  • Το πρώτο μέτρο είναι η επιστροφή στην καθημερινότητα της πόλης, με βασική προτεραιότητα στην κατάσταση της καθαριότητας. Η υπηρεσία πρέπει να μετακινηθεί από την εντατική φωτογράφηση της διοίκησης στην εντατική δράση. Σε ζήτημα μείζονος σημασίας έχει εξελιχθεί και η υλοποίηση των προγραμμάτων ανακύκλωσης, οι χαμηλές επιδόσεις της οποίας επιβεβαιώνουν ότι η διοίκηση την αξιοποιεί μόνον για να υποδυθεί τον εκσυγχρονιστή και τον οικολόγο. Ο Δήμος χρειάζεται, επίσης, να διαμορφώσει αμέσως ένα σαφές πρόγραμμα συντήρησης της υλικοτεχνικής υποδομής της εκπαίδευσης. Αυτό απαιτεί πλήρη διαφάνεια, σοβαρή διαβούλευση και συμφωνία με την εκπαιδευτική κοινότητα και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με πελατειακό τρόπο. Απαιτεί, επίσης, την επένδυση δημοτικών πόρων, όπως και σχεδιασμό στην αντιμετώπιση τόσο των μικρής και μεσαίας κλίμακας αναγκών, όσο και μεγαλύτερης κλίμακας αναπλάσεων, ιδίως, των παλαιών σχολικών μονάδων. Πρέπει να διευθετηθούν παλαιές εκκρεμότητες της δημοτικής δραστηριότητας, όπως η νομιμοποίηση των εγκαταστάσεων του Δημοτικού Σταδίου, η επικαιροποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου του Λόφου Σικελίας, η μελέτη για την αξιοποίηση του οικοπέδου του ΙΚΑ στο κέντρο της πόλης, σύμφωνα προς την πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, να ληφθούν αποφάσεις για την αναμόρφωση της χειμαζόμενης πλατείας Κύπρου, την οποία η διοίκηση έχει πλήρως και υπόπτως εγκαταλείψει, όπως και για την εξέλιξη της Κεντρικής Αγοράς. Αποφάσεις πρέπει να ληφθούν για το μέλλον των Προσφυγικών κατοικιών. Πρέπει να αναθεωρηθεί αμέσως η λειτουργία δημοτικών δομών, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται πια σε σύγχρονες ανάγκες του Δήμου, όπως η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση που το ορθότερο είναι να ενσωματωθεί, μαζί με το προσωπικό της, στην κεντρική υπηρεσία του. Αλλαγή προσανατολισμού χρειάζεται το Κέντρο Στήριξης Ποντιακού Ελληνισμού, το οποίο πρέπει, υπό όρους ζητούμενης σήμερα διαφάνειας, να μετεξελιχθεί σε Δημοτικό Κέντρο Ιστορικής Μνήμης των Ελλήνων του Πόντου. Μια σοβαρή διοίκηση πρέπει να δημιουργήσει, επίσης, όρους ισότιμης συνεργασίας και εμπιστοσύνης με το προσωπικό του Δήμου, το οποίο σήμερα εργάζεται τρομοκρατούμενο μήπως διαρρεύσει κάτι «κακό» στην αντιπολίτευση. Μια δημοκρατική διοίκηση πρέπει να ξαναδεί τη συνεργασία και τη σχέση του Δήμου με τις κοινωνικές, αθλητικές και πολιτιστικές οργανώσεις της πόλης, πέρα από τη συνήθη πελατειακή λογική και τους σημερινούς εκβιασμούς. Μια αξιόπιστη διοίκηση δεν μπορεί, επίσης, να παριστάνει την παντοδύναμη, αλλά χρειάζεται να έχει πάντοτε ανοικτό το διάλογο με τους πολίτες και έτοιμο το κίνημα για την ενίσχυση του ρόλου της Αυτοδιοίκησης. Πρέπει επιτέλους να μιλήσουμε καθαρά στους πολίτες, χωρίς σκοπιμότητες κομματικές ή παραταξιακές, για την ανάγκη μεγάλων τομών και δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων στο θεσμό, μεταξύ των οποίων η μητροπολιτική αυτοδιοίκηση βρίσκεται στο επίκεντρο. Μέρος αυτού του ζητήματος είναι και η καθιέρωση της απλής αναλογικής, ως εκλογικού συστήματος.

Αντιλαμβάνομαι ότι οι «δέκα προτάσεις» που ζητάτε, είναι ένας δημοσιογραφικός τίτλος. Αλλά, θα μπορούσα να τις συνοψίσω και σε μία: Περισσότερη σοβαρότητα. Περισσότερη δουλειά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρακαλώ γράψτε το όνομά σας εδώ