Παραιτήθηκαν μέλη του Δ.Σ. του του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

41

Οταν η Λυδία Κονιόρδου έπαυσε στις 2 Νοεμβρίου τη γενική διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Ηλέκτρα Βενάκη, αμέσως ενημέρωσε τον Τύπο.

Γιατί δεν έκανε το ίδιο όταν λίγες μέρες αργότερα (14 Νοεμβρίου) δέχτηκε τις επιστολές παραίτησης δύο από τα εφτά μέλη του Δ.Σ., της θεωρητικού του κινηματογράφου Ρέας Βαλντέν και της σκηνοθέτη-θεατρολόγου Ευγενίας Αρσένη, για λόγους καθόλου άσχετους με την απομάκρυνση της Βενάκη;

Η είδηση αυτή έγινε γνωστή χθες, αλλά όχι επισήμως από το ΥΠΠΟ. Διέρρευσε.

Πόσο καιρό δηλαδή θα έμενε κρυφή η νεα εξέλιξη στον πολύπαθο οργανισμό, που ψάχνει αυτή την εποχή νέο γενικό διευθυντή -τον τρίτο μέσα σε δύο χρόνια- αλλά και δύο νέα πρόσωπα για το Δ.Σ. του;

Με την κρυψίνοια της υπουργού λειτούργησε και το ίδιο το Κέντρο Κινηματογράφου, τόσο ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής Βασίλης Κοσμόπουλος, όσο και το εναπομείναν Δ.Σ.

Είχαν πάντως μια καλή ευκαιρία να δείξουν ότι ενδιαφέρονται για τη διαφάνεια.

Στις 17 Νοεμβρίου έδωσαν στη δημοσιότητα τις (ευπρόσδεκτες) νέες χρηματοδοτήσεις, αλλά για την κατάσταση στο ΕΚΚ ούτε μία λεξούλα. Του στιλ:παραιτήθηκαν δύο μέλη του Δ.Σ., η υπουργός Πολιτισμού έκανε δεκτές τις παραιτήσεις τους, μπορεί το Δ.Σ. να λειτουργησει και με τα πέντε εναπομείναντα μέλη του, έτσι μας διαβεβαίωσαν οι νομικοι μας σύμβουλοι, ωστόσο η υπουργός θα φροντισει άμεσα να καλύψει το κενό.

Οσα δηλαδή μας δήλωσε χθες ο Βασίλης Κοσμόπουλος, αφού όμως είχαν ήδη διαρρεύσει οι παραιτήσεις Βαλντέν – Αρσένη.

Οι Ρέα Βαλντέν και Ευγενία Αρσένη, από τα ελάχιστα μέλη του Δ.Σ. που είχαν σχέση με σινεμά και τέχνη, είναι φανερό ότι δεν συμφωνούσαν με το υπολοιπο διοικητικό συμβούλιο, που ως γνωστόν είχε ζητήσει από την Κονιόρδου την απομάκρυνση της Βενάκη, γιατί πίστευε ότι «ναρκοθετούσε τη δυνατότητα του ΕΚΚ να ανταποκριθεί στους καταστατικούς του σκοπούς».

Αντίθετα, όπως φαίνεται από τις επιστολές παραίτησής τους, που δημοσιεύουμε, τις ενοχλούσε το «συγκρουσιακό κλίμα» αλλά και οι «διαδικασίες».

Γράφει η Ρέα Βαλντέν στην επιστολή της προς την Κονιόρδου:

«Θεωρώ καίρια τη σημασία του ΕΚΚ για τη χάραξη πολιτιστικής στρατηγικής στον κινηματογράφο, για τη στήριξη της ποιότητας, πολυφωνίας και μορφικής αναζήτησης στην κινηματογραφική παραγωγή, καθώς και για την κινηματογραφική παιδεία. Σας υποβάλω την παραίτησή μου από το Δ.Σ. διότι θεωρώ ότι το συγκρουσιακό κλίμα που έχει διαμορφωθεί δεν συντελεί στην παραγωγική λειτουργία του».

Και η Ευγενία Αρσένη, με τη σειρά της:

«Τα πρακτικά του Δ.Σ. της ολιγόμηνης θητείας μου αποτυπώνουν με σαφήνεια πως λειτούργησα με κρίση και σοβαρότητα για τη στήριξη των κινηματογραφιστών και των εργαζομένων, επιχειρώντας να συμβάλλω στην πιο δίκαιη αντιμετώπιση κάθε ζητήματος που μου δόθηκε. Επιλέγω να φύγω τη στιγμή που οι διαδικασίες δεν συνάδουν με τις δικές μου αρχές, ως εκ τούτου δεν μπορώ πλέον να συνεισφέρω ουσιαστικά και να συνεχίσω να τιμώ την επιλογή σας».

Νέες χρηματοδοτήσεις

Οι νέες εγκρίσεις ταινιών που ανακοίνωσε το Δ.Σ. αφορούν:

  • Είκοσι σχέδια για ταινίες μικρού μήκους (345 χιλ. ευρώ).
  • Δύο σχέδια για ντοκιμαντέρ (90 χιλ. ευρώ).
  • Δύο σχέδια για ανάπτυξη-development (25 χιλ. ευρώ).
  • Τρία σχέδια ξένων παραγωγών με μειοψηφική συμπαραγωγή Ελληνα (120 χιλ. ευρώ): «Sisters /Αδελφές» του Τούρκου Εμίν Αλπερ (Τουρκία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα), «Καλ-α-ζαρ» της Τζάνις Ραφαηλίδου (Ολλανδία, Ελλάδα) και «Μελτέμι» του Βασίλη Δογάνη (Γαλλία, Ελλάδα).

Ανακοινώθηκαν και οι ταινίες που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Υποστηριξης Συμπαραγωγής του ΕΚΚ και του Κέντρου Κινηματογράφου της Γαλλίας.

Εξετάστηκαν δεκαεφτά προτάσεις και εγκρίθηκαν τέσσερις ταινίες μυθοπλασίας και ένα ντοκιμαντέρ συνολικά με 600 χιλ. ευρώ (οι 200 από το ΕΚΚ, οι 400 από τους Γάλλους).

Πρόκειται για τις ταινίες: «Αγία Εμυ» της Αρασέλης Λαιμού (140 χιλ.), «Μελτέμι» του Βασίλη Δογανη (130 χιλ.), «Μεσόγεια» του Αλέξη Αλεξίου (150 χιλ.), «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη (130 χιλ.) και το ντοκιμαντέρ «Κυριακές» της Αλήθεια Αβράμις (50 χιλ). Τα τέσσερα σχέδια έχουν μειοψηφική συμμετοχή Γάλλου παραγωγού και το ένα μειοψηφική Ελληνα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρακαλώ γράψτε το όνομά σας εδώ