Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νικόλαος Μαυραγάνης συναντήθηκε με το σύλλογο ΠΕΖΗ

86

Την Τετάρτη 1-11-2017 πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Νίκου Μαυραγάνη και με εκπροσώπους του συλλόγου «ΠΕΖΗ – Πρωτοβουλία Πολιτών για τα Δικαιώματα των Πεζών». Τα θέματα τα οποία συζητήθηκαν, είναι συνοπτικά τα επόμενα.

Οδική ασφάλεια και πεζοί.
Από τη μεριά του συλλόγου ΠΕΖΗ αναφέρθηκε ότι ένα μεγάλο μέρος των θυμάτων τροχαίων στις πόλεις είναι πεζοί (το ένα τρίτο των νεκρών από τροχαία στην Αθήνα). Η ταχύτητα των οχημάτων είναι καθοριστική για τις επιπτώσεις της σύγκρουσης με πεζούς όπως φαίνεται εδώ:

probability of fatal injury for a pedestrian colliding with a vehicle
Αν λοιπόν η πολιτεία ενδιαφέρεται πραγματικά να μειώσει τον αριθμό των νεκρών και τραυματιών πεζών στις πόλεις, πρέπει να προχωρήσει στον έλεγχο και περιορισμό της ταχύτητας τις γειτονιές αλλά και να περιορίσει τους λόγους που οι πεζοί αναγκάζονται να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα (π.χ. παρκαρισμένα οχήματα, στενά πεζοδρόμια).

Οι προδιαγραφές των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Ο κος υφυπουργός ενημέρωσε ότι η σύνταξη των προδιαγραφών για τα σχέδια αυτά έχει ολοκληρωθεί. Σύντομα θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση.

Ο σύλλογος ΠΕΖΗ θεωρεί ότι η χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο αποτελεί ευκαιρία για τις ελληνικές πόλεις, ώστε να προωθηθεί συστηματικά η αύξηση του βαδίσματος, η χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς και των ποδηλάτων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας ζωής στις πόλεις. Απαιτείται άμεσα η ενημέρωση των στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης για θέματα βιώσιμης κινητικότητας. Κακές προδιαγραφές δεν θα οδηγήσουν σε βελτίωση της ζωής στις πόλεις μας αλλά απλά σε σπατάλη πόρων. Σημειώνεται ότι ο σύλλογος ΠΕΖΗ έχει καταρτίσει συστηματική πρόταση για το τι πρέπει να περιέχουν οι μελέτες και οι δράσεις στα πλαίσια αυτών των σχεδίων (www.pezh.gr).

Βασικοί στόχοι:
Επεμβάσεις με μικρό κόστος και μεγάλο αποτέλεσμα, για τη βελτίωση της μετακίνησης με τα πόδια σε μεγαλύτερες περιοχές

Όχι αποσπασματικά έργα.
Διαμόρφωση και επισήμανση διαδρομών πεζών από ένα σημείο της πόλης σε άλλο.
Διαπλάτυνση στενών πεζοδρομίων
Στη συνάντηση επισημάνθηκαν ακόμη από τον σύλλογο ΠΕΖΗ οι λιγοστές και κακοσημαδεμένες διαβάσεις πεζών, ο ανεπαρκής για πεζούς χρόνος στα φανάρια και η αναγκαστική συχνά αναμονή πεζών σε επικίνδυνα στενές νησίδες.

Θέματα οργανισμών αστικών συγκοινωνιών (Αθήνας, Θεσσαλονίκης κ.ά.) Ο σύλλογος ΠΕΖΗ προτείνει

Πράσινο κύμα στο τραμ.
Στάσεις των λεωφορείων χωρίς εμπόδια στα πεζοδρόμια (π.χ. διαφημιστικές πινακίδες).
Πινακίδες προσανατολισμού επιβατών και πεζών, ειδικά σε όλους τους μεγάλους σταθμούς.
Όχι διαφημίσεις στα παράθυρα των οχημάτων συλλογικής μεταφοράς.
Σύσταση μόνιμης ομάδας εργασίας για την βιώσιμης κινητικότητας στο υπουργείο.
Ο σύλλογος ζήτησε την σύσταση στο υπουργείο ομάδας εργασίας για τη βιώσιμης κινητικότητα.

Βελτίωση νομοθεσίας για τα πεζοδρόμια.
Προτάθηκε να αλλάξει ο τρόπος χρέωσης του κόστους κατασκευής και συντήρησης πεζοδρομίων (άρθρο 24 του Κτηριοδομικού Κανονισμού 2014), γιατί η υπάρχουσα νομοθεσία υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων να πληρώνουν το κόστος κατασκευής/συντήρησης των πεζοδρομίων.

Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ).
Ο σύλλογος ΠΕΖΗ πιστεύει ότι το συμβούλιο αυτό είναι αναγκαίο να ξαναλειτουργήσει (όπως προβλέπει και ο νόμος) αλλά χρειάζεται καλύτερη οργάνωση με στόχο την αποτελεσματικότητα. Οπότε κατατέθηκαν σχετικές προτάσεις. Εκφράστηκε εκατέρωθεν η επιθυμία για περαιτέρω συνεργασία.

Έγγραφο με το περιεχόμενο της συνάντησης προωθήθηκε από το γραφείο του Υφυπουργού σε υπηρεσίες και φορείς που σχετίζονται με τα θέματα που συζητήθηκαν.

Σύλλογος ΠΕΖΗ
pezh@pezh.gr

myota.gr

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρακαλώ γράψτε το όνομά σας εδώ