Η 1η μέρα του Release Athens Festival στην πλατεία Νερού

81

Η πρώτη μέρα του Release Athens κύλισε χωρίς απρόοπτα, τηρώντας το πρόγραμμα εμφανίσεων (κάτι ασυνήθιστο σε άλλα μουσικά φεστιβάλ ), ικανοποιητικό ήχο και εγκάρδια προσέλευση θεατών που μαντεύουμε θα αυξηθεί στις επόμενες δύο μέρες συναυλιών στην Πλατεία Νερού.

Δεύτερη χρονιά για το Release Athens Festival που αφού έβαλε εαυτόν στο φεστιβαλικό χάρτη της Αθήνας πέρσι, φέρνοντας στην Πλατεία Νερού συγκροτήματα – απωθημένα του indie και όχι μόνο κοινού, φέτος πραγματοποιεί άνοιγμα προς ένα ευρύτερο φάσμα μουσικόφιλων ενώ ενισχύει την επαφή του με τη ντόπια σκηνή.

Πράγμα που αποδείχτηκε από την πρώτη απολύτως καλοκαιρινή μέρα του φεστιβάλ, η οποία ξεκίνησε -στην ώρα της- με την εμφάνιση της Etten. Η τραγουδίστρια που γνωρίσαμε στους δύο πρώτους δίσκους του συγκροτήματος Film, από το 2009 ακολουθεί σόλο καριέρα και έχει κυκλοφορήσει 2 ολοκληρωμένα άλμπουμ, στο υλικό των οποίων βασίστηκε το set της συναυλίας της. Παρόλο που η ατμοσφαιρική της electronica ταίριαζε γάντι ως εισαγωγή στο πρόγραμμα της μέρας, αδικήθηκε από την ώρα καθώς λιγοστός ήταν ο κόσμος που βρισκόταν στο venue να την απολαύσει. Κάτι που δε φάνηκε να πτοεί την ίδια, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στη μισή ώρα που είχε στη διάθεσή της.

Τη σκυτάλη πήραν οι The Rattler Proxy, με διαφορά το πιο σκοτεινό σχήμα της ημέρας χάρη στο synth ήχο τους που πατάει στα χνάρια των Suicide. Το ντουέτο των Μάκη Παπασημακόπουλου στα φωνητικά και Λουκά Σαββίδη στη σύνθεση, χωρίς πολλά – πολλά πραγματοποίησε μια επαγγελματική εμφάνιση παρουσιάζοντας υλικό από το περσινό ντεμπούτο τους «Vertebrata», και κέρδισαν σίγουρα νέους φαν λικνίζοντας στο ρυθμό του drum machine τους το κοινό που πλέον είχε αυξηθεί αισθητά, αν και αναμφίβολα θα τους ταίριαζε περισσότερο μια βραδινή και όχι απογευματινή -με ντάλα ήλιο- ώρα.

Χοροπηδώντας πριν καν ξεκινήσει το set του, ο Larry Gus ανέβηκε στη σκηνή του Release έχοντας στήσει στο κέντρο της τον εξοπλισμό του που απαρτιζόταν κυρίως από πετάλια και ένα μικρόφωνο. Με δεδομένο ότι η φήμη προηγείται το ονόματος, περιμέναμε να δούμε τι θα κάνει αυτήν τη φορά ο περίφημος Βεροιώτης που είχε να αντιμετωπίσει τόσο τη ζέση, όσο και ένα κοινό που πιθανότατα στην πλειοψηφία του δε γνώριζε τη μουσική του. Την ώρα λοιπόν που έδυε ο ήλιος, οι λούπες του Larry Gus δεν άργησαν να σπάσουν τον πάγο με τον ίδιο να τραγουδά με την άνεση του δωματίου του και όχι με το άγχος της εμφάνισης σε μεγάλο venue. Ξεκινώντας κάθε κομμάτι με τη βασική μελωδία και στη συνέχεια τζαμάροντας ενστικτωδώς διπλασιάζοντας την κανονική τους διάρκεια, το ένα τραγούδι μετά το άλλο αύξανε τη σωματικότητα της εμφάνισής του Larry Gus και τη συναισθηματική εμπλοκή όπως συνέβη στο «A Set of Replies» που κορυφώθηκε στο ακαπέλα επαναλαμβανόμενο ουρλιαχτό του στίχου «it feels like a setup», και ακολούθως στην κορυφαία εκτέλεση του «I Need New Eyes» που συνοδεύτηκε από το χαρακτηριστικό του introvert τσιφτετέλι. Όπως είχε υποσχεθεί στη συνέντευξή του στο «α», πραγματοποίησε έναν ιδιότυπο γύρο της Πλατείας Νερού όταν μέσα σε μια έκρηξη ενέργειας πήδηξε από τη σκηνή στο κενό μεταξύ πρώτης σειράς και stage, τρέχοντας πάνω – κάτω μπροστά στα απορημένα βλέμματα των υπεύθυνων ασφαλείας. Στην πρώτη και μοναδική παύση του set, αντί καλησπέρας μας εκμυστηρεύτηκε τις δυσκολίες της χρήσης μιας ξένης τουαλέτας όταν πονάει η μέση, κάτι που αναγκάστηκε να κάνει εκείνη την ημέρα και το μετάνιωσε πικρά. Αν και αβίαστα αστεία στιγμή, μάλλον μούδιασε την πλειονότητα του κοινού που δεν πρόλαβε να αντιδράσει αφού αμέσως μετά ξεκίνησε άλλη μία έκρηξη αυτοσχεδιασμού και ενέργειας α λα Larry Gus, η οποία συνεχίστηκε ως το τέλος της εμφάνισής του κι αφού είχε κατέβει ξανά από τη σκηνή, αυτή τη φορά για να τρέξει μέσα στο κοινό του Release.

Αμέσως μετά την πρώτη κορυφαία perfomance της μέρας, η σκηνή προετοιμάστηκε για την πολυαναμενόμενη επιστροφή των Moderat στην Αθήνα, λίγους μήνες μετά την επιτυχημένη συναυλία τους εδώ το φθινόπωρο. Οι Βερολινέζοι είναι το νέο μουσικό φετίχ των Ελλήνων, κι αυτό φάνηκε από την αθρόα προσέλευση των φαν τους στην Πλατεία Νερού το βράδυ της Παρασκευής. Τηρώντας και εκείνοι κατά γράμμα το πρόγραμμα, εν μέσω χιλιάδων ιαχών ανέβηκαν στη σκηνή υπό τους ήχους του «Ghostmother» από τον περσινό τρίτο δίσκο τους. Στο άκουσμα του «A New Error» που το διαδέχθηκε, κηρύχθηκε το ξεκίνημα ενός χορευτικού set φτιαγμένου από τα μπάσα που πλημμύρισαν το χώρο. Με φόντο το εντυπωσιακό φωτιστικό σόου και τα visuals που προβάλλονταν στις γιγαντοοθόνες, ο κόσμος σιγοτραγουδούσε και χόρευε σα να βρισκόταν σε ένα τεράστιο υπαίθριο κλαμπ, με έκδηλη την αγάπη του προς το συγκρότημα. Οι επιλογές των κομματιών πέρασαν από όλες τις κυκλοφορίες της μπάντας, αφήνοντας τους περισσότερους ικανοποιημένος από ένα γεμάτο σόου. Έπειτα από μία ώρα οι Moderat αποχώρησαν προς στιγμήν από τη σκηνή, για να επανέλθουν αφήνοντας για το τέλος το ίσως πιο γνωστό κομμάτι τους «Intruder», τραγουδώντας μαζί με το κοινό «this is not what you wanted, what you had in mind».

Η εμφάνιση των Moderat έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη, έτσι οι  Röyksopp είχαν να κερδίσουν το στοίχημα ως headliners της βραδιάς. Το κατάφεραν εξαρχής, χάρη στο εντυπωσιακό στήσιμο της σκηνής, και μια εκθαμβωτική Jonna Lee που ανέβηκε σε ένα αυτοσχέδιο βάθρο ντυμένη στα λευκά ως άλλη Loïe Fuller τραγουδώντας το «Monument». Το κοινό δεν έχανε στιγμή να τραγουδά με την μπάντα, που θαρρείς ένωνε τις γενιές ηλεκτρονικής μουσικής που γαλουχήθηκαν στα ’90s, με τη σύγχρονη σκηνή. «Here She Comes Again» και το μικρόφωνο παίρνει ο έτερος τραγουδιστής Jamie Irrepressible, σε ένα setlist που ενάλλασσε τα χορευτικά με τα chillout κομμάτια της εικοσάχρονης δισκογραφικής παρουσίας του συγκροτήματος. Η αισθητική των lazer και των βιντεοπροβολών επί σκηνής θύμιζε αμυδρά κάτι από το φουτουριστικό και πολύχρωμο σύμπαν του «Liquid Sky», αίσθηση που ενισχύθηκε όταν ο Svein Berge φόρεσε το ρομποτικό του κράνος για να ερμηνεύσει με τη Lee την επιτυχία τους «The Girl and the Robot», σημάδι πως η εμφάνιση των Röyksopp όδευε προς το τέλος της. Πράγματι, μετά και το «Sayit», το encore επιφύλασσε τα «I Had this Thing» και «Do it Again» που απογείωσαν τους θεατές οι οποίοι χόρευαν υπό τη βροχή εκατοντάδων κομφετί.

 

athinorama.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρακαλώ γράψτε το όνομά σας εδώ