«Γιατί η σημαία να αποτελεί αντικείμενο δωροδοκίας;»

19

Του Κώστα Κώτση,

 

Σάλο έχει προκαλέσει η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για τον ορισμό του σημαιοφόρου και των παραστατών στις παρελάσεις, με κλήρωση. Η απόφαση αυτή αφορά το Δημοτικό και πλέον σημαιοφόρος δεν θα είναι αυτός που έχει τους καλύτερους βαθμούς, αλλά αυτός που είναι πιο τυχερός.

Πολλοί αντέδρασαν με αυτό το μέτρο, λέγοντας ότι η κυβέρνηση «πολεμά την αριστεία». Ας μην σταθώ σε αυτή την καραμέλα που χρησιμοποιεί η αντιπολίτευση όλα αυτά τα χρόνια με την αριστεία. Είδαμε το πως αντιμετώπιζε τόσα χρόνια – όσο δεν ήταν αντιπολίτευση – τους μαθητές που ήταν άριστοι και πλέον μεταναστεύουν ο ένας μετά τον άλλο.

Ας σταθώ σε αυτή την απόφαση και μόνο. Δεν ξέρω αν έχει εμμονή η παρούσα κυβέρνηση με την αριστεία. Αν την έχει, πολύ κακώς την έχει!

Ωστόσο, γιατί η Ελληνική σημαία να είναι αποκλειστικό προνόμιο ενός άριστου μαθητή. Γιατί να μην έχει το δικαίωμα να κρατήσει την σημαία της χώρας του και ένας μέτριος μαθητής του 15 ή του 16, ή ακόμη και του 14.

Και δεν μιλώ μόνο για τις παρελάσεις, αλλά και για άλλες σχολικές εορτές, στις οποίες υπάρχει/υπάρχουν σημαιοφόρος και παραστάτες.

Η Ελληνική σημαία είναι κάτι το υπέρτατο, το οποίο δεν χωράει σε διαχωρισμούς του τύπου «καλός μαθητής», «μέτριος μαθητής», «κακός μαθητής».

Είμαι απόλυτα υπέρ με το να επιβραβεύεται ένας άριστος μαθητής. Προσπάθησε και τα κατάφερε. Σύμφωνοι! Ας γίνεται αυτό όμως, με την απόκτηση ενός δωρεάν λογοτεχνικού βιβλίου. Ή με την επίσκεψή του σε ένα μουσείο. Ή με ένα ταξίδι που θα κερδίσει. Ή με την απόκτηση υποτροφίας, αν μιλάμε για φοιτητές ή μαθητές Λυκείου. Δεν είναι ανάγκη να γίνεται αυτή η επιβράβευση με την κατοχή της σημαίας. Γνώμη μου!

Και πέραν τούτου, ας φροντίσουμε να κοιτάξουμε πρώτα τα πιο σοβαρά ζητήματα της Ελληνικής παιδείας. Ας φροντίσουμε να κάνουμε τα σχολεία και τα πανεπιστήμια πιο λειτουργικά, πιο αποδοτικά και πιο σύγχρονα. Ας κοιτάξουμε να φτιάξουμε μία παιδεία, στην οποία η γνώση θα κατακτάται από τον μαθητή μέσω της πράξης και όχι μέσω της παπαγαλίας. Και κάπου εδώ, θέτω το εξής ερώτημα. Πόσα σχολεία στην Ελλάδα έχουν εργαστήρια χημείας, τα οποία να λειτουργούν για χημικά πειράματα; Η απάντηση είναι θλιβερή.

Να εστιάσουμε στην ουσία λοιπόν. Και έπειτα, συζητάμε για το ποιος θα κρατάει τη σημαία στις παρελάσεις και τις σχολικές εορτές.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρακαλώ γράψτε το όνομά σας εδώ