Ανακοινώνονται οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Τις μεταρρυθμίσεις για το λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζει σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου. Η παρουσίαση πραγματοποιείται τώρα, στο κτίριο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Οι αλλαγές θα αφορούν, στα παιδιά που φέτος θα φοιτήσουν στην Β΄ Λυκείου, καθώς το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί το 2020.
Ο βαθμός του Απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται με ποσοστό 10% για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμιο, ενώ το 90% θα καθορίζεται από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει δεχτεί εισηγήσεις για τον αριθμό των υποψηφίων που θα μπορούσαν να εισάγονται ετησίως στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, μόνο με τον βαθμό του Απολυτηρίου τους.

Τα τμήματα των ΑΕΙ έτσι θα χωρίζονται σε τμήματα Α και Β με τα πρώτα να είναι εκείνα που έχουν τις περισσότερες προτιμήσεις των υποψηφίων και τα δεύτερα τα τμήματα χαμηλής ζήτησης.

Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου που θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα εισαγωγής, θα είναι η αναβάθμιση του λυκείου.

Είχε αναφέρει μάλιστα ότι ήδη από φέτος θα υπάρξει ελάφρυνση στον «εξεταστικό φόρτο» των μαθητών της Α’ και Β’ λυκείου για τις προαγωγικές εξετάσεις, ώστε «να είναι πιο ουσιαστικές».

Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου είχε μιλήσει και για τη νέα εικόνα που θα έχει ο εκπαιδευτικός χάρτης από το 2019-20, αφού εκτός από το νέο λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εγκαινιάζονται και τα νέα πανεπιστήμια, όπως θα διαμορφωθούν μέσα από τις συνέργειες με τα ΤΕΙ.

Ήδη, έγινε γνωστή μια αλλαγή που θα ισχύσει από τις Πανελλήνιες του 2019, καθώς η εξέταση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών δεν θα περιλαμβάνει τη μετάφραση του γνωστού κειμένου, αλλά θα γίνει προσθήκη σύγχρονου κειμένου.

Η κατάργηση της μετάφρασης του διδαγμένου κειμένου, έρχεται μετά από αποδοχή σχετικής εισήγησης από το ΙΕΠ και, όπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αποτροπή της αποστήθισηςαπό το βιβλίο ήταν ο βασικός παράγοντας που συντέλεσε στην αλλαγή αυτή.

Παράλληλα, οι εξεταζόμενοι θα έχουν ένα νέο, «άγνωστο συντελεστή», ένα σύγχρονο, παράλληλο κείμενο, το οποίο θα κληθούν να συγκρίνουν με το διδαγμένο κείμενο, προκειμένου να απαντήσουν σε ερώτηση ερμηνευτικής φύσεως.

ΠΗΓΗ:ΕΡΤ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Γράψτε το σχόλιό σας
Παρακαλώ γράψτε το όνομά σας εδώ